Städa, städa...

Igår vaknde jag lite i 5...och sen blev det inte mer sömn. Ninni kom in och sen tyckte Lillan att vi skulle gå upp...
Men nåt gott kom ut av det, jag kom tidigt igång med städning och innan klockan va halv 8, så hade jag vikt tvätt, satt igång en ny maskin, fixat disken, tvättat fönstrena invändigt och påbörjat storstädning i köket. Som den blev ännu mer och nu har vi lite mer plats på köksbänken.
Sen blev det ett  förstök till vila, då det blev att jag skulle jobba på kvällen. Men den vilan funkade inte som jag ville.
Så det blev städning på ovanvångingen med, tösernas hjälpte till att städa undan alla deras leksaker :)
Ska röjas bland alla lek saker sen, ska bara jaga rätt på förvaring till rätt pris och inom rätt avstånd.

Sen fick det bli mat när Jocke kom hem och jag körde sen till jobb.
Trött som fan blev jag sen lite efter 8...då började det kännas att det blivit en lång dag.
Men hem sen och lite soffchill med Jocke innan vi gick och la oss.

Idag har vi planerat att röja här hemma och på tomten en del. Köra till tippen och sen hämta Ninnis nya säng! :)
Blev frågad om jag kunde jobba idag med, men det får vi se. Inget som jag riktigt gära gör faktiskt, då vi planerat röjningen och fixandet i en vecka nu och det behöver vekligen göras.
Sen har vi inte haft ett par kassa helger, med att vi knappt har träffats och umgåts hela familjen, så det behövs med!

Nu ska jag ta mig litt kaffe iaf och vakna till ordentligt och sen efter frukost får vi se om vi kan väcka Jocke med så att dagen kan börja. Jag har dålig koll på när tippen stänger en lördag...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0