Premiärer

I natt hade Lillan sin sova-i-stor-säng-premiär!! :)
Ni förstår inte så liten hon såg ut i när hon låg där! :D
Hon godkände inte att jag gick ner direkt som jag annars brukar göra bara. I spjälsängen la jag henne alltid på sidanm  in mot väggen och då låg hon på sin högersida. Nu la jag henne med mot väggen, men det blir då blir det att hon ligger på sin vänstersida. Så allt blir lite bakvänt och helt plötsligt så har hon ju inga spjälor omkring sig.
Så jag fick stanna med henne, men hon la sig tillrätta direkt då och sen tog det inte så lång tid innan hon somnade :)

Hon vaknade i natt, kom in till oss.."mamma..." , så jag gick in och la henne, men hon hade lite svår att somna om. Om det har med sängen att göra eller att hon fick va upp den natten hon va dålig, det vet jag inte rikgit, för sist när hon med va upp på natten och va dålig, så hängde det i sig ett litet tag efter, att hon vaknade på natten.
Efter en bra stund, så gav jag upp, hon fick lite varm mjölk och sen somnade hon gott igen. Så hon har iaf sovit hela natten i stora sängen :)
Ninni sover med riktigt bra i sin nya säng, sover hela nätterna och kommer inte in till oss förrän tidigt på morgonen, en stund innan Jockes klocka ringer :)

Jag och töserna fick lite presenter igår av Jocke :)
Han körde och köpte kaffe efter middagen igår, så att vi kunde få kaffe i morse. Men han hade med sig lite mer hem!
Ninni fick en ny bok om troll, Lillan fick ett nytt mjukisdjur och jag fick underbara liljor och Ben & Jerry glass! :)
Blommorna står här i storarummet och jag väntar bara på att de ska slå ut :)


Läser nya boken :)



Fina dino-nallen :)



Underbart :)



Idag har det varit en annan premiär!
Lillan har varit "full" tid på daigs, det började vi med idag :)
Så jag har haft min första "lediga" förmiddag, kommer ju har det nu 3 timmar varje dag!
Jag körde direkt och handlade när jag lämnat töserna och jag strosade rundor dä i affärerna i lugn och ro. Ingen som "vill ha", "vill hem" eller annat. Kändes konstigt och tyst i bilen och överlag...men ändå rätt skönt.
Sen när jag kört hem och lagt in alla varorna, så va det lagom att hämta töserna igen :)
Allt hade gått bra idag, men Lillan hade blivit litt sur när de större barnen gick ut en stund. Hon va rätt trött med, så det gjorde väl sitt :)

Sen har vi ätit lunch och töserna vilar nu.
Sen ska vi fixa vidare med deras rum...jag kom inte igång igår alls...va bara tvätten som fixades och det är fortsättning med det idag med. Men snart ska väl högen va slut!
Ska soretera bland leksakerna nu med när vi ska göra ordning på deras rum, jag köpte två lådor idag de kan ha leksaker i sen en sån förvaring i nät, en tub man hänger upp. Ja, ni får se sen på bild :)
Det är iaf så skönt att det börjar bli ordning på deras rum!!
Lite i taget här hemma, lite här och var, så ska det nog snart bli som vi vill ha det :)

Nu ska jag gå ner och fortsätta med tvätten, sen kommer nog snart Jocke med hem. Inte ofta det händer att han kommer hem tidigt :)
Mys!!! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0