Myshelg :)

Igår körde jag till Åsa och hämtade Ninnis nya säng :)
Och som vanligt, får jag väl säga, så blev det mer än det jag skulle dit och hämta, som följde med hem, haha. Fast...sen som vanligt, så är det ju nåt som ska glömmas, så bordet kom aldrig med, men det fixar vi i veckan :)

Sängen monterades ihop sen efter vilan och ni kan tro att det va en otroligt stolt och lycklig Ninni!
Hon sa t.o.m hejdå till sängen när vi sen gick ner för att äta :D
Maten...nja, vi trodde ju att Lillan va vrålhungrig, därav humöret. Så kycklingen som inte va klar i ugnen sa vi att vi kunde äta sen, så Jocke stekte upp lite korv till töserna. Men Lillan va inte speciellt hungrig. Mest ledsen, vi bytade om till pyjamas och sen dissade hon vällingen med....något som va fel kunde vi ju konstatera när Lillan dissar något ätbart...
Men hon håller ju på att få fler tänder och verkade inte glad för att ha något i munnen, jag fick inte känna heller. Så hon fick lite alvedon och jag gick och la henne. Hon somnade snabbt.

Sen blev det dags för Ninni att få gå och lägga sig i sin nya säng. Så söt hon va när hon la sig, hon såg så liten ut igen :)
Man har vant sig vid att se henne i sin 70-säng med alla nallar omkring sig. Nu när hon la sig under det stora täcket i den stora sängen, 90 bred och ändå med nalla omkring sig, så såg hon så liten och söt ut :)
Men hon va nöjd och stolt, skulle bestämt själv klättra upp för sängen och lägga sig!
När hon somnat så kom sen Mange och Martine :)
Mycket trevligt!!
Vi kollade film - Arnol, Barbaren. Se den!
Det är en animerad dansk film. Men bli inte avskräckta för det, jag som inte fattar danska ett dugg pallar med det och den är skitrolig!! Dansk humor! :D

Ja, där mitt i filmen så vaknade Lillan och va ledsen, jag gick upp till hennes för att finna kräk...Lillans tur, eller p.g.a tänder? Ja, jag vet inte, men hemma från dagis för töserna va imorgon iaf...
Jag gick ner och duschade Lillan och Jocke fixade sängen och tvättade av allt och hade sig.
Lillan fick va uppe en stund och hon satt här och mös med oss. Hon kräkte en gång till sen, men efter det har det - tack och lov - inte blivit mer.
Filmen blev klar, Mange och Martine körde hem och sen la vi Lillan och la oss sen och kollade på en film till. Eller ja, Jocke kollade jag och jag somnade i hans famn :)

När vi sen gick och la oss, så vaknade Lillan igen, fick välling och somnade. Skönt :)
Men sen va det Ninni som vaknade, Jocke tog det, men Ninni hade svårt att somna om, hade vaknat till för mycket, så hon fick komma och lägga sig hos oss.
Kändes kanske trots allt lite konstigt att sova i nya sängen, hon har ju fått byta plats i rummet med, så nu sover hon på andra sidan fönstret än vad hon gjort innan.

Idag har vi fixat vidare med rummet och sängen, Jocke har gjort en lampa till kojan som är under sängen, jag la dit Ninnis gamla madrass så länge, tills Lillan börjar sova i den sängen. Sen har jag hängt upp gardinerna töserna fick av Åsa med :)
Nu ska rummet bara fixas färdigt med, ställa iordning sakerna och hyllorna. Det ska skaffas mer hyllor med...
Kojan ska bli klar med sen. Jag ska se om jag kan hitta nån billig 90-madrass som de kan ha där inne, så blir det mjukt och mysigt :)
Så har ni eller vet någon som vill sälja en eller två 90-madrasser, så snälla hojta till!!! :)

Sen har Björn, eller Björnen, som Ninni säger..haha, varit här och hälsat på. Han och Jocke va ute på åteln en sväng och under tiden bakade jag en kladdkaka som vi fikade på sen.
Nu vilar töserna och Jocke fick hänga med Jörgen och jobba lite...synd, har varit så mysigt familjligt nu..men han kommer ju sen igen och han struntar i att åka ut och jaga sen ikväll så :)

Nu ska jag gå ner och gå igenom lite mer saker till Mange och Martine :) Som jag längtar tills "Junior" kommer!!! Blir helt pirr i magen när jag tänker på det och sitter nu här med ett fånigt leende över hela huvet... :)

Men lite bilder ska ni får först...

Får väl börja med helgens stoltaste tjej :)
Hyllan ni ser under Ninni är ett utdragbart skrivbord och sen är det ju koja under :)
Lite småfix kvar, men så bra allt är och kommer blir :)
Gardinerna syns dåligt på bilden (tagen med mobilen...), men det är prinsessor på dem!



Även denn är en mobilbild...men hur söt kan man liksom bli!?! :)
En dress, bland de kläder jag köpte till Lillan förra helgen :)



I veckan kunde vi får till årets första fika ute vid tösernas trädgårdsbord :)



Härliga våren kommer! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0