Ligger efter...

Ja, här ligger jag ännu en gång efter, men det har bara blivit så. Höll på att skriva igår, men kom inte så långt som att det blev klart...

Men vad har hänt då?
Jo...

Jag ahr köpt en lite, lite ölkyl till Jocke :)
Det får plats 8st burkar eller 3st flaskor i den och den står här brevid soffan på lilla soffbordet. Jocke glad :)

Sen igår blev det lite action framåt kvällen....då Ninni kom till mig och sa att Lillan hade stoppat ett russin i näsan!!!
Åh nej, tänkte jag...försökte se russinet och kunde skymta det.
Försökte få ut det, men gick inte och Lillan blev vansinnig på mig.
En stek hade jag i ugnen med och skulle precis på att skala potatis....men det blev inte mycket med det.
Jag ringde till 1177 och hörde med dem vad jag skulle göra och jag fick som svar att jag hade ett försök på mig att få ut russinet, sen skulle helst en läkare fixa det.
Vc i Höbry hade precis stängt, de i Eslöv har inget extra på vardagarna, så det fick bli kvällsmottagningen i Lund jag fick ringa till.
De ville inte göra något, utan ville att jag skulle in till barnakuten så att en öron-näsa-hals-läkare kunde få göra det, så att det inte blev värre, då Lillan är liten...
En läkare där tipsade om att jag kunde prova med att hålla för den näsborre som russinet inte va i och sen blåsa lite lätt in i munnen.
Yeh, right....funkade inte och Lillan ännu mer vansinnig på mig.
Jocke tipsade om sugrör, att suga ut russinet. Nope, gick inte.
Lillan riktigt trött på mig nu...

Så jag fixade så Ninni kunde va hos Frida och Ingegerd så länge, tog ut steken ur ugnen, klädde töserna, packade snabbt ber två bananer till Lillan och maten sedan dagen innan till Ninni som hon kunde äta och sen körde vi...
Lämnade Ninni och vidare mot Lund, Lillan sur. Sur för att Ninni hade fått hoppa av bilen, men inte hon. Hungrig och lite trött...så det va rätt gnälligt på vägen in.
Russnet kvar i näsan när vi kom fram, trots att Ninni med på vägen in till Hörby hade försökt få Lillan att fräsa med näsan. Lillan fattade inte riktigt det där...

Vi kom fram och sen va det bara att vänta, Lillan klämde i sig de två bananerna och hade inte några bekymmer alls...
Efter inskrivningen, så skulle vi få vänta kanske "nån halvtimme", då läkaren Lillan behövde, precis hade varit där, men hade hunnit ge sig av igen.
Så då passade vi på att träffa Mange :) (Ska snart berätta varför jag kunde träffa honom där inne)
Sen tillbaka igen och då behövde vi inte vänta så länge till innan läkaren kom och vi fick komma in i ett rum
Sköterskan följde med, jag fick order om att ha Lillan i mitt knä, med hennes rygg mot mig och jag skulle hålla fast armar och ben...sköterskan fick hålla i Lillans huvud och sen började läkaren checka läget i näsan.
Lillan va rent tossig, rädd och ledsen. Obehagligt ju... :(
Men va fan, stoppa inte upp fler russin i näsan sen då! ;)
Läkaren fick ut halva russinet och fick på det igen, fick ut resten och sen efter en extra koll i båda näsborrar så att allt va ute, så va det klart.
Näsblod fick hon, då det blev lite infekterat p.g.a russinet, sa läkaren, men det slutade snabbt.
Lillan lugnade sig sen direkt och efter att ha blängt lite på sköteran och läkaren, så vinkade hon ändå hejdå till dem när vi sen gick och vi körde hem!
Vid halv 11 va vi hemma, Jocke hade hämtat Ninni när han hade slutat jobba, hon sov gott.
Lillan fick på sig pyjamas och fick välling och sen somnade hon gått igen.
Ja, vilken kväll...


NU!! :)
Nu ska ni få höra varför vi kunde träffa Mange...
Jo, för vår bästaste vän har blivit pappa!!!!! :)
Mange och Martine fick en fining-son samma dag som Lillan stoppade ett russin i näsan...
En så söt kille har kommit till världen!!!
Som jag gick och kollade telefonen hela dagen och gissa vilket leende jag fick i hela fejset när jag äntligen fick meddelandet om att Nikolai kommit till världen!! :)
Så glad jag är!! :)
Stort grattis till er Mange och Martine till er fine son!!!


Jaha, idag då...nja inte hänt övermycket, jag har fixat och donat lite, varit en sväng hos Åsa och sen har det varit en chill eftermiddag.
Jocke är på väg hem, han och Micke har jagat.
Kvällen blir lugn, börjar bli lite småtrött, så lite Ben & Jerrys och soffan låter bra för mig :)

Ha det så bra, så hörs vi sen igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0