Kräk!

Lite snabbt om de senaste dagarna....
I förrgår, tisdag, så va vi och hälsade på farmor en sväng, då Ninni tjatade om henne. Det va så att jag och Lillan träffade henne i affären innan när Ninni va på dagis.

Då på tisdagen va det första gången Lillan va själv på dagis med!!
I sådär en halvtimme och det hade gått bra!
Hon va duktig, jag fick puss-och-kram-hejdå och sen va det båda små sötnosarna som vinkade hejdå till mig i fönstret. :)
Ja, blandade känslor...men det kommer jag nog inte ifrån!
När jag kom tillbaka för att hämta henne, så såg hon lite förvånad ut att jag helt plötsliga va där och sen blev hon inte glad över att behöva följa med mig :)

Ja, sen efter farmorbesöket, så körde vi ner till pizzerian och åt innan vi körde hem och då kom Jocke med hem :)


Sen....töserna hade gått och lagt sig och vi kollade serie. Jag hade känt innan när vi kommit hem att jag kände mig lite konstig, men la inte mer märke till det.
Men när vi låg här och päste i soffan så började jag må dåligt.
Jocke frågade om jag behövde kräka....
"Ja, jag tror det..."
Och sen började det...!
Fy fan!
Efter omgång sådär 5 eller 6, så tappade jag räkningen...
Jag låg pall i soffan och sen sa Jocke att vi skulle gå upp och lägga oss, men jag stannade här nere. När jag bytade soffa, till den stora, så hann jag inte mycket mer än lägga mig innan det va dags igen. Så fort jag rörde mig va det kört...
Sen vaknade jag att Ninni där uppe och Jocke som kom ner med henne....då va det hennes tur.
Han hade henne hos sig i sängen.
Nu kommer jag inte längre ihåg om det va den gången, eller om han kom ner med henne igen. Jag tror han va nere med henne igen, då hon kräkt ner vår säng med.
Men han hade iaf fullt upp....Ninni som hulkade och jag hann inte komma ifrån soffan...och fick så in i helvetes ont i magen. Jocke orolig och fixade till höger och vänster för både mig och Ninni.
En spann till mig och en uppe vid sängen till Ninni.
Fy fan...

Morgonen kom och Jocke stannade hemma från jobb. Det tackar jag för.
Jag va som Jocke själv beskrivit mig som-en zombie.
Inte många kliv ifrån soffan.
Höll mig till att dricka fram till eftermiddagen, då jag fick i mig en sådär ljus knäckemacka. Sen åt jag på kvällen när Jocke lagat mat och allt började bli bättre :)

Men för Ninnis del va det inte riktigt så...
Hon försökte äta lite frukost när Lillan och Jocke åt. Jag vet inte om hon ens tog nån tugga av mackan eller inte, jag låg på soffan.
Men jag hör iaf hur hon blir sådär "panikledsen" och sen kommer Jocke springandes med henne för att hinna till toaletten.
De hinner inte...
Hon kräker här inne i storarummet, Jocke halkar i det och hamnar på golvet, slår sitt knä så det börjar blöda, Ninni klarar sig ok, då Jocke höll i henne, hon slog i huvudet lite, men inget illa. Hon blev nog mest rädd av att det hände.
Jag for upp, tog Ninni till toaletten, Jocke kom på fötter, Jocke fxade Ninni och jag fick torka kräk.
Shit...
Och det va kräk överallt...det kom ju liksom i farten och spred sig så fint...

Sen va det soffan för Ninni och bara dricka för hennes del med. Och det va allt hon fick i sig igår. Hon ville inte ha mat och hon somnade tidigt i soffan en stund. För att sen va uppe en stund och sen när vi nattat Lillan, så la vi oss, kanske vid 8 och kollade film.
Klockan 21, så vaknade jag till av att jag höll på att välta ner Ninni från soffan. Gick upp och la henne, bäddade vår säng och sen la jag mig med.
Jocke kommer inte ens ihåg vilken film vi satte på, han somnade med gott i soffan och kom upp och la sig han med sen.

Oj, vilken kväll, natt och gårdag...
Så glad över att Jocke va hemma igår. Tog hand om oss, tvättade och hade sig.
Undrar hur det hade gått om han hade jobbat...vill inte veta!

Idag är han på jobb. Jag känner mig bra igen, ja jag känner mig ok. Men det är nog mest att kroppen behöver mat, så efter denna dagen, med ordentligt med mat, så kommer allt nog va bra igen. Jag känner inte av febern heller idag så :)
Töserna får va hemma resten av veckan, lika bra, så de inte smittar ner nån där och om Lillan med ska åka på detta, så är vi iaf redan hemma..

Nu ska vi ha frukost! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0