Inskolning :)

Jaha, då blrjar vår minsta lilla dotter med bli stor....eller större :)
För idag va det dags för dagis igen och fröken frågade om jag ville stanna en stund med Lillan redan idag, även om det är torsdag, eller om vi skulle vänta till nästa veckan.
Jag tyckte vi likaa gärna kunde börja idag. Det ska ju ändå göras.

Lillan blev nog mest förvånad över att jag tog av henne ytterkläderna och sen att hon faktiskt blev manad att gå in och leka med de andra barnen. Sen såg hon mest bara så stolt ut!
Innan Lillan hade hunnit ur hallen, så stod Ninni med armarna om Lillan. Lite "oj, nej rör inte det. Akta nu Lillan..." :)
Sa till henne att Lillan nog klarade sig själv, sen gick Ninni och brydde sig inte så mycket om Lillan mer, haha.

Lillan lekte på lite försiktigt och i närheten av mig till en början, men sen försvann hon. Kom bara och kollade läget med mig lite då och då och bjöd mig på det hon lagade i andra rummet :)
Knappt en timme stannade vi och Lillan va väl inte så överförtjust i att vi skulle gå hem. Men gick rätt fort över ändå.


Åsa kom hit sen och fikade lite med oss och Lillan blev trött, jag la henne, Åsa stannade här under tiden jag hämtade Ninni och sen fikade vi lite till :)

Eftermiddagen har varit rätt lung. En vanlig dag.

Mmm, inte bara Lillan som blir större....det här med Ninni och det plötsliga avslutet med nappen.
Det har funkat.
Hon har sedan den stunden hon fick kasta den, frågat efter napp två gånger. Och inte ens då när jag sagt att hon ju inte har napp längre, har det blivit gnäll.
Är mest "nä..." och sen lägger hon det åt sidan och allt ät lugnt.
Somnar utan problem för natten.
Hon är ju så duktig!!

Hahahaha, ja i natt har hon nog sovit en stund här nere i soffan!!
Vi vaknade till tidigare i morse över att Ninni va ledsen och hon va här nere, på väg upp för trappan.
Jocke lyft upp henne i sängen och hon somnade om...
Sen frågade vi henne i morse när vi hade gått upp om hon sovit här på soffan i natt.
"Ja" svarade och lät som om det nästan vore självklart. :)
Kan tänka mig att hon missat att vi låg i sängen och gått ner för att se om vi varit här nere och bara satt sig i soffan och sen somnat....
Knasunge :)


Ja...nu är det soffan som gäller resten av denna kvällen!
Höres!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0