Bulan och våren

Det har varit fint väder de senaste dagarna, så det blev en eftermiddag i trädgården med lek och fika vid töserna bord vi har i trädgården. Mysigt värre!

Inskolningen fortsätter och Lillan kommer mer och mer igång på dagis. Hon dök t.o.m från en stol igår och har nu en rejäl bula i pannan. Fröknarna verkade ha lite smått ångest, men vi vet ju hur den lilla damen är... :)
Det går bra för Lillan, hon hade snackat som bara den idag, så hon blir väl mer och mer bekväm. De är inte så många barn där just nu, är en del magsjukor som går rundor. Bara att hålla tummen för att vi kan klara oss denna gången...
Nästa veckan ska hon väl kunna börja va där "fulltid". Nu har det ju blivit så hackigt med tanke på att vi varit sjuka.

På fredag är det studiedag, så Ninni är ledig. Håller Lillan med ledig då, så ska vi se om vi åker in och hälsar på mormor, det blev ju inte heller av förra veckan tack vare allt kräkande...

Eftermiddagen igår blev väldigt slappig. Töserna la sig och vilade och det kändes som om någon dängde mig med en klubba i skallen, så jag la mig faktiskt med och vilade en stund.
Sen va det iaf finare väder, altandörren öppnade vi och töserna lekte där ute medans jag städade här inne. Så skönt när man kan börja ha den dörren öppen om dagarna igen!
Fast idag får den va stängd, det är gtått och lite kyligt.

Vet faktiskt inte vad vi ska hitta på denna eftermiddag...får helt enkelt se vad som händer.
Verkar som om jag kommit in i en såndär tröttperiod igen, blir så trött mitt på dagen och det är skitdrygt. Försöker hålla mig sysselsatt så att jag inte degar ihop helt.

Ett stort grattis vill jag säga till vår bästa vän, ja självklart Mange!!! 
Hoppas du har en bra dag vännen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0