Vildsvin är gott!

Vi fick ju vildsvinskött av min pappa i förra veckan och revbenen åt vi ju då den helgen.
Vi fick malet kött med och idag blev det biffar av det!!

Och håll i hatten nu....det va jag som gjorde dem!! Jocke va inte hemma så-annars hade han fått göra dem.
Ojojoj...
Jag är ju ingen färsmänniska. Till att tillaga det. Har blivit katastrof hittills :D

Men lite guide av Jocke, en liten titt på nätet och sen lite Anna-touch på det, så satte jag igång. Och självklart hade jag mina små hjälpredor i köket :)



(förlåt att jag lägger upp en så suddig bild, men hon hade sånt härligt leende så va bara tvungen!)






Det hackades lök och vitlök



Sen i med riven ost, svartpeppar, salt, ägg, ströbröd, löken, vitlöken och skvätten mjölk, blandades till en gutti gegga och sen stekte vi en massa biffar! :)



Något torra blev biffarna....men jag tyckte de blev goa och töserna de åt och åt!! :)



Så vet ni vad detta innebär?!
Jag har lyckats göra biffar!!!
Ja, lite torra då, men va fan. Det va ju första gången jag lyckades med dem överlag. Nästa gång blir de kanske inte så torra :)

Vi åt, sen tog jag en kopp kaffe, vi spelade memo, som Ninni vann hela tiden och sen spelade vi "Fånga ballongerna" spelet.

Lite kvällsfix, Lillan la sig och nu sitter jag och Ninni här och tar det väldigt chill innan det är dags för Ninni med att gå och sova.

Ja, det här bakandet....det blev inget med det idag. Inte ens negerbollarna...
Ninni blev trött, jag blev trött och Lillan blev trött.
Så vi vilade allihopa istället :D
Det behövdes nog, jag vet att jag verkligen behövde det iaf....
Jag har kommit fram till att jag dricker för lite och jag har börjat äta vitamintabletter nu. Så nån ordning på den här trött -och orklösheten får det blir.
Inget kul alls att gå runt så.
Men sen har jag blivit förkyld med ju, kan knappt andas med näsan emellanåt och det gör väl en rätt trött med.
Hoppas det går över snart...

Hoppas ni alla får en bra fredagskväll.
Nu ska jag fredagsmysa med Ninni-skrutt <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0