Tyst

Nu är här helt tyst...
Töserna sover, jag har precis varit upp och lag Ninni och filmen Ninni tittade på innan vi gick upp så att hon fick gå och lägga sig är pausad, inga ljud, inget skrammel från saker och ting.
Tyst.
Skönt.
Just nu, varför vet jag inte riktigt, så känns det extra skönt iaf.

Jocke har inte kommit hem än, dröjer nog en timme till kan jag tänka mig. Funderar på om jag ska läsa lite tills han kommer. Eller om jag ska fortsätta med mitt lilla "projekt"...äh, vi får se :)

Har varit en riktig chill dag idag.
Jag fick t.o.m vilat i eftermiddes, när töserna med vilade. Jag och Ninni låg i varsin soffa :D
Sen ringde Jocke och väckte mig och sa att han skulle bli sen idag. Och han som skulle handla idag!!!
Så jävla typiskt.
Mjölken va slut, vällingen va slut och jag hade ett par cigg kvar.
Så jag fick ringa och höra med den ene efter den andre om det va nån som kanske skulle iväg eller kunda handla lite till oss på vägen hem.
Löste sig till slut, Nicole hade lite mjölk hemma, de hade välling och hon hade även cigg!
Ännu en gång hon räddar oss!!
TACK!
Det är verkligen "filmgrannar" vi är när det gäller saker som fattas, haha. Men tur är väl att man kan hjälpas åt, vi bor ju så nära med ju :)
Så hon va så snäll och kom in med sakerna och vi drack lite kaffe och snackade, spelade med Ninni och eftermiddagen gick på så sätt lite fortare och trevligare :)

Sen blev det middag. Jag och töserna knaprade i oss kycklingvingar och ostmackor. Kanske inte en toppen kombination, men ok ändå. Töserna åt som bara den iaf, så då är jag nöjd :)

Onsdag imorgon, redan. Jag suckar och stönar över att veckorna tar slut, när det är söndag kväll och det känns lite blä. Men dagarna rullar ju på så fort ändå under veckorna med. Vi börjar hitta tillbaka till vår "vanliga vardag" med våra rutiner och så. Det känns skönt.
Ninni är så glad att dagis har kommit igång igen och det är ännu skönare. Skönt att hon trivs så bra och jag hoppas att Lillan med kommer trivas lika bra!

Vi hörs imorogn igen, hoppas ni får en bra kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0