Nyårsafton

Det va en av de underbaraste dagarna igår!
Helt toppen, hela dagen!!
Myskläder på, inga tider att passa, familjen samlad och vi tog det bara chill och hade trevligt!


Vi spelade fiskespelet



Pappsen fixade marschaller




Ninni kollade läget med granen



Tog en tur på gungplanet






Vi fick ju testa en raket när det blev mörkt :)



Jocke gjorde pizzor, vi käkade och blev mätta i magen :)





















Töserna gick sen och la sig och vi försäkrade Ninni om att vi skulle väcka henne sen för raketerna :)

När töserna sov, så hade vi myskväll. Chips, godis och UFC! :)
Mys, mys, mys!

Klockan närmade sig 00.00 och vi gjorde klart vagnen med filtar, väckte barnen (Ninni va i stort sett redan vaken haha) och vi började klä på töserna lite mer. Ninni va ju lagom taggad...! :)

Sen ringde telefonen. Och nej, ingen som skulle önska "gott nytt år" här inte, det va jour!!!
Fy fan vad besviken jag blev. Det blev vi båda två.
Vi va precis klara att gå ut och den jävla luren, som inte ringt innan sedan han gick på joren, skulle självklart ringa sådär 10/5 i 12 på nyårsnatten....!!
Jag kände nästan tårarna börja brinna och bad Jocke om han bar ainte kunde skicka iväg en raket eller två innan han satte sig i bilen iaf.
Och det gjorde han.
Ninni lycklig över det lilla, Lillan reagerade inte så mycket, va mest trött :)
Jocke fick köra iväg och Ninni ställde sig i soffan här inne och tittade på alla andra reketer.
Lillan halvsov i min famn, tittade lite när det smällde, men gick sen och la sig igen.
Ninni stod vid fönstret tills det va helt tyst där ute och reketerna va slut.
Sen mös vi till det i soffan och tittade lite på film.
Jag va lite nervös över att Jocke skulle in till Malmö på jour....till det ställe där det är rena vilda västern...de är verkligen inte riktigt kloka där inne...!
Men han kom hem välbehållen, tack och lov....en gata längre bort va där en stackars påg som inte klarade sig så bra.
Sjuk värld vi lever i....

Jocke kom hem, jag va uppe och försökte få Ninni att somna...och Lillan, som vaknade när jag gick upp med Ninni, att somna om igen...
Jag trodde de båda hade somnat, smög ner och sen kom Ninni efter.
Klockan va nästan halv 3 då och vi gick alla och la oss.

Ja, det va vårt nyårsfirande. 12-slaget fick jag inte dela med Jocke. Tyvärr.
Men vad ska man göra...
Vi hade en helt underbar dag annars :)

Raketerna vi smällde innan Jocke körde tog jag inga bilder på, hade Lillan i famnen och hade inte kameran i tankarna just då.
Men ska se om jag kan få lite bilder på de raketer vi har kvar. Ska nog smälla dem idag :)

Hoppas ni alla hade ett bra nyår och att ni är välbehållna allihopa!!

Gott nytt 2012 på er!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0