Mysigt avslut!

Söndag, helgens sista dag och lika tråkigt är det varje gång...

Igår kväll kom Frida hit och stannade här med töserna, så åkt jag och Jocke ut och satte oss på grispass.
Ja, vad ska jag säga....vi va ute vid kanske 5 och vid kanske lite i halv 8 gav vi upp.
Det va så jävla kallt!!!
Jag hade knappt nån känsel i röven eller låren...
Bättre kläder måste verkligen införskaffas om det ska jagas i detta väder. Tyckte ändå jag klädde mig som fan.
T.o.m Jocke tyckte det va kallt. Och då är det kallt.
Nåja, efter att vi skrattat lite åt oss själva som gav upp så tidigt, så gick vi till bilen. Som inte startade!!
Jocke hade ju haft problem med den när han skulle köra hem på morgonen och när vi kollade sen, så startade den inte heller....
Så den fick puttas igång....varav jag klöddade till det lite och inte la den i växel. Hehe....
Men sen gick det bättre, bilen fick stå igång och det misstänktes att bagageluckan stått öppen och dragit ström.
Så därför trodde vi inte det skulle vara några problem efter uppladdning och sen köning.
Men ack så fel ju!
Där stod vi ute i skogen och kunde inte putta igång den...så vi fick gå till dottern till han vi hyr marken av. Tur är så är det där marken är, så inte nån bit att gå direkt. Vi fick numret till markägaren, Jocke hade det i andra luren, Jocke ringde och han kom och hjälpte oss.
Frysen utav bara fan, va det skönt att komma iväg sen och nästa anhalt blev svärmor och svärfar, Jocke och Fribbemannen fixade med bagagehandtaget, som Jocke hade fått i handen när han hade fixat ute med bilen ute på marken och de kollade om det va därför det gick störm i onödan.
Jag gick in i värmen och snackade med svärmor undertiden :)

Fixat och färdigt, men problemet återstår. Det är batteriet som är kasst. Bull...
Men sen körde vi hem. Jocke gick och la sig, jag och Frida kollade lite på en film men såg inte klart den, gick och la oss vi med.


Idag va jag och Jocke en sväng på marken och fodrade, va inne och handlade lite och sen körde Jocke ut och satte sig en stund på rådjur.
Jag och Frida fixade lite picknick och gav oss ut med töserna. Tog en liten promenad och visade Frida var Ninnis (och Lillans blivande) dagis är och sen gick vi till lekplatsen :)
Men fy fan vad kallt det va!!
Jocke kom från marken och sa hej en lite sväng till oss, innan han körde hem och påbörjade maten.
Vi stannade en stund till, fikade och sen gick med hem. vi ju så kallt... :(

Middagen idag va vildsvinsrevben med klyftpotatis i ugn. Så gott!!
Mätta och belåtna.
Jocke körde hem Frida och jag plockade undan lite här hemma och fixade disken och köket.
Sen lite chill, trötta barn blev litt gnälliga barn.
Men inte va det nån som va trött inte.....nä just det!
Jag fixade med töserna, Jocke somnade på soffan. Gick upp och la Lillan och när jag kom ner igen, så hade Ninni somnade gott på Pappsen :D
Inte trött eller? ;)

Båda töserna ligger nu och sussar gott där uppe, Jocke sussar vidare här på soffan, ska väcka honom snart.
Blite väl film eller spel ikväll, sen får vi väl ta oss i säng i tid idag. Är ju måndag imorgon....

En mysig dag iaf som avslut av denna helgen och skönt att det blev det iaf....!
Tack till Frida för denna gången!!!

Lite bilder från dagen...
































Och såhär såg det när jag kom ner igen efter att ha lagt Lillan :D
(ursäkta att den är så suddig, men va så mörkt i rummet och ville inte använda blixten)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0