Lagom är bäst?

Ja, det är väl så det sägs att det är, lagom är bäst...?
Så då får väl lite av varje vara lagom.
Som dagen som gått då, vill säga.
Vi spelade Memo spel i förmiddags, lekte och hade oss. Sen blev det vila, städnind, lite lek och fika. Sen ritades det en massa....eller ja, jag ritade, Ninni ritade lite i varje bok och vässade pennor. Lillan tog sönder en krita, åt lite krita och roade sig sen med att ta ut och sen lägga tillbaka kritan i paketet.
Sen mös vi lite till film och Lillan tog sig en liten vila till.
Jag har iaf fått tvättat lite, dammsugat och torkat fönster.
Allt detta i en lagom blandning med lite bråkiga och trotsiga barn.
Det har varit vår dag!

Jocke kom hem och gjorde mat. Köttfässås, riktigt go!!
Blir nog samma middag imorgon :)
Mätta och tretta sen, töserna gjorde av med sista energin, välling ohc fix, Lillan har gått och lagt sig och Jocke vilar på soffan.
Ninni sitter här brevlid mig och kollar lite film och varvar ner, ska snart sova hon med.

Jag funderade ju på att Ninni skulle få gå till dagis imorgon, men hon är rätt trött om dagarna än. Märsk mycket på hennes humör...men på fredag kan hon gå. Då hara hon iaf varit hemma tillräckligt många dagar feberfri med.
En dag innan helg kanske inte käns lönt, men för hennes del gör det mycket så.

Hoppas det är finare väder imorgon, så ska vi ut en sväng med och busa. Ta en sväng till lekplatsen med lite fika kanske :)
Hade varit mysigt!

Nu ska jag mysa med Ninni innan det är sängdags för henne!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0