Kafferep!

Eftermiddagen har bestått av kaffeper med Nicole, grannen :)
Töserna tycker bra om henne med, så de har inte så mycket emot att vi sitter och tjattrar i köket nån timmar :)
Ninni har under tiden "ritat" med sin blåspenna, sån man sätter en penna i och sen blåser man ut färgen. En del teckningar har det blivit, dock har vi fått hjälpa henne en del, man får blåsa rätt hårt i den för att färgen ska spridas ut...
Lillan har fixat med lite av allt och klättrat lite överallt, som vanligt..! :)

Nicole gick hem igen, Lillan tar en vila till, men jag ska väcka henne sen så hon inte sover för länge och kvällen blir för lång. Vi ska ju upp i tid imorgon och gå till dagis!

Jag har nu hunnit dammsuga och städa lite, köket är fixat och tvätt har jag med hunnit ordna med.
Ett bad tog vi i förmiddags, så det behöver vi inte få in i schemat för kvällen.
Ska äta om en stund, Jocke kommer bli sen idag, så han får värma sen. Är ju inte mycket att fixa med, då jag bara ska koka pasta. Kättfärsåssåsen från igår har stått och lockat mig hela dagen i kylen... ;)

Kvällen blir nog bara lugn, Ninni verkar lite halvtrött, så blir nog en lagom tidig kväll för henne och det är ju bara bra.
Hon sov i sin egen säng i natt. Den bortskämda lilla damen, hehe.
Hon va inte helt nöjd med det när jag gick upp och la henne igår, men det va ändå inte så farligt och hon somnade sen gott och har nog faktiskt sovit bättre än när hon ligger i vår säng.
Och vilken plats vi hade då!! Och täcke fick man ha hela natten!!
Hon vaknade till så att jag fick gå in och ligge en stund hos henne sen i natt, men hon bad inte om att få komma och sova hos oss iaf.
Hon har ju sovit där innan, så hon fixar ju det galant, bara det att vi sen tyckt det varit mysigt att ha henne hos oss och tiden sprungit iväg...
Men nu får det va nog med det.

Nej, nu ska jag sätta igång pastavattnet och väcka Lillan.

Hoppas ni alla haft en bra dag i stormen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0