Där kom vintern!

Igår va vi uppe sådär halv 7. Hade gärna hafr lite mer sovmorgon, men vad ska man göra :)

I lite chock hamnade jag och töserna sen, när Jocke kom ner en stund senare! Han kom upp tidigt en lördag!
Han va på bra humör och dagen startade direkt! :)
Hahaha, ta mig inte fel det här med "chock", men han brukar ju sova lite längre på helgerna :D

Det lektes och sen körde vi ut till marken allihopa, Ninni hur lycklig som helst att få följa med till grisarna :)

Sen blev det en kaffe och fika hos Skogstrollen, har ju inte träffat dem sedan jul!
Vidare körde vi sen till Citygross för att handla lite.
Lillan lyckades under affärsrundan göra av med sin napp! Sin MFF-napp!!!
Det är ju lagom störigt...

På vägen hem sen, så kom jag på sånt jag glömt handla, så det fick bli ett stop på Konsum med och nya nappar fick inhandlas med.
Jag sprang in, köpte en mössa till Jocke med och kom tillbaka till bilen...
...och jag hade glömt köpa nappar! Mupp!
Jocke sprang in snabbt, Ninni hade somnat och så fort Lillan sen fick en napp, så somnade hon med.

Hem. Jocke klädde på sig lite mer och körde sen ut och jagade med han som vi hyr marken av, som bjudit med Jocke på lite jakt.
Jag och töserna fixade här hemma, städade och sen lagade vi mat.
Hungriga och trötta töser sen i slutet av matlagningen, bråkigt och böligt och dant. Så det va rätt skönt att få sätta sig till bords sen och Jocke kom hem lagom till middagen och han hade fått en rådjur!! :)
Grattis!

Glass till töserna hade vi köpt, dock inte Hello Kitty glass, det hittade jag inte, men blåbärsglass!
De blev omtyckta, Lillan åt 1½ och Ninni 2!! :)
Inte mycket med de mätta och ännu mer trötta töserna sen, så tog inte så lång tid innan en efter en somnade och jag och Jocke hade myskväll, film och lite namnam :)

Sängen kallade, vi gick och la oss och senare i natt, eller om det va tidigt i morse, det vet jag inte, så vaknade jag till och såg en liten Ninni som krupit ihop och lagt sig brevid mig. Jag hade inte märkt något alls och hennes kudde hade hon med sig, men nog inte fått plats med uppe vid min kudde, för den hade hon dumpat nere vid fötterna. :)


Idag blev det lite mer sovmorgon än igår iaf. Lite innan 8 gick vi upp, jag har diskat, för hand-då jag glömde att vi behövde maskindiskmedel. Nåja, det får införskaffas sen :)

Snö!! Ja det hade det kommit en hel del helt plötsligt! Jag skottade altanen 3 gånger igår....
Nu är snön här...men jag hoppas att den inte blir så långvarig...
Skönt iaf att det är "bra" snö, så vi kan ut och leka lite i snön! :)

Nu kom Jocke med upp! :)
Vi hörs sen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0