Bakpulver....

...det har jag inte hemma...och allt jag är sugen på att baka innehåller just bakpulver!
Vill testa lite nya saker, men får vänta tills nästa vecka helt enkelt.
Så idag får det bli kanelbullar och det blir något.
Men är lite trött, vaknade tidigt. Så vi får se.

Snö har det kommit och det ligger kvar. Dock lite halvslaskigt, så ska det nu ligga så hoppas jag att det kan bli lite kallare så man slipper slasket!
Förkylda har vi börjat bli igen...
Nästan inga barn på dsgis inne på Ninnis avdelning. Där va helt tomt när vi kom dit i morse. Så vi gick in och kollade läget på den andra avdelningen och det visade sig att jag missade skylten de satt på dörren om att de va där inne. Ninni öppnade ju dörren, så jag såg den inte.
Ninnis ena fröken va sjuk och den andra började inte förrän 9, så de fick va på stora avdelningen så länge.
Där va ju en fröken som brukar hjälpa till på Ninnis avdelning, så lite bakanta ansikten ändå :)
De skulle se om de skulle stanna där eller inte, va inte så många barn där heller och om det är som innan i veckan, så lär de nog inte bli mer än mas 4 barn på Ninnis sida.
Men tror inte att Ninni har någor emot att va på den stora sidan, är ju en hel del andra saker att leka med där :)

Jag och Lillan knallade hem i snön igen, lagom tyngre att köra vagnen när det är snö på vägen. Motion!! :)
Frukost åt vi och nu vilar Lillan, hon började med vakna lite tidigt idag så.

Nä, om jag skulle ta och passa på att vila lite kanske, så kan jag och töserna baka kanelbullar tillsammans i eftermiddag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0