Plask!

Igår åkte vi till mamma och töserna dundrade in och va glada över att få träffa mormor.
Vi fiakde och snackade, Ninni hjälpte mig att ge mat och vatten till mormors undulat-Ture. Det tyckte hon va roligt!
Lillan förökte först mest skämma honom och stod en bit ifrån honom och sa "bu" :)

Sen blev det rena lekstugan i storarummet och alla leksaker åkte ut på golvet......wää!
Det va ju sådär lagom när jag egentligen hade tänkte att vi skulle klä oss och köra. Så jag fick snällt vänta en stund kände jag.
Vi hjälptes sen åt att städa, hade de skullat städa det själva, så hade de nog inte varit färdiga än. De hade fått tag i Alex alla gubbar och ja allt väd där va, så det va hur mycket taker som helst..

Klara och sagt hejdå till mormor, så körde vi och handlade lite innan vi körde hem och töserna somnade i bilen.
Men när vi kom in så for de upp och lekte och jag fixade med maten.
Lagon tills maten va klara och vi precis satt oss till bords, så kom Jocke hem och vi käkade. Panerade kotletter, potatis och sås.
Och när Jocke säger att det är en av de godaste middagar jag gjort till honom-så ska man va nöjd :)
Det här med panerade kotletter och stek har ju aldrig varit min sak. Men börjar kanske få kläm på det. Ja, för att inte glömma att göra egna biffar och köttbullar :)

Lite mys innan jag gick upp för att lägga en väldigt trött Lillan och då ville Ninni med gå och lägga sig.
Det är längesen jag la dem båda samtidigt...men det va ju inte mer än att gå upp ohc göra ett försök.
Jag la Lillan och gick bort till Ninni.
Lillan somnade nästan direkt, så det va inga problem. Jag tänkte först ifall hon skulle reagera över att jag inte gick ut ur rummet, utan gick till Ninni. Men nej :)


Idag ska vi in till badet!! :)
Vi är ju inte några V.I.P-kunder där direkt....jag är lite sådär för inomhusbad. Alltid så jävla mycket folk och ungar som springer runt och inte tänker....
Men vi hade en dag denna veckan vi skulle träffa Ingegerd och Frida för att hitta på något. Pratade först om att ha en utedag med pick-nick och kanske lite korvgrillning.
Men eftersom vädret inte bjuder in till grillning eller en dag ute, så går vi och badar istället :)
Jag kanske kan ändra min syn på badet med. Töserna kommer om inget annat bli lyckliga och om inget annat får jag väl bara slänga iväg ett par bitch-blickar till de störiga ungarna ;)

Vi hörs sen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0