Min poop-man

Klockan närmar sig 20.00. Det är alla hjärtans dag och jag sitter här i mon ensamhet.

Töserna sover och Jocke är iväg och fixr ett jobb. Ett jobb som visade sig bli en bajs-översvämning i en källare. Mys-pys!

Haha, nej, jag menar inte att böla över att jag sitter själv en sån här dag. Så mycket bryr jag mig inte om denna dagen. Vi har sagt lite fina ord till varandra. Vi vet ju att vi älskar varanda ändå :)

Men klart att jag saknar min poop-man ändå :)


Idag har vi varit hos mormor under eftermiddagen. Tösrerna njöt och så även mormor.
Eftersom jag och moren min pratar i telefon var eller varannan dag, så höll jag mig lite undan och lät töserna och hon umgås med varandra. Det diskades och lektes och fixades och de snackade lite då och då med mormors undulat Ture. Den säger inte så mycket den där lilla pippin. Vi får kanske åka dit lite oftare så han kan börja snacka lite mer, för jag tror inte att mamma pratar så mycket med honom. Men ljudböcker får han iaf höra, i mängder! :D
Vi hade med oss lite kanelbullar med som vi åt och efter några timmar blev det hög tid att köra hem.
Trötta töser vad det som sen gick rundor här hemma, tjiviga och inte alls på bra humör. Lillan slog pannan när hon störtade ner från en stol och de visste nog inte riktigt vad de ville nån av dem.
Men vi lagade maten, egengjord pytt i panna och sen fixade jag och Ninni lite "hjärtekakor" :)
Men eftersom Ninni inte kunde sitta fint och äta fint vid bordet idag, så blev det ingen kaka till henne. Inte heller godisasken som hon fått av mormor.
Jag är så trött på hennes klöddande vid bordet, så nu va jag benhådr med att nej va och förblev nej!
Tro mig, hon försökte ända tills hon somnade....
Mmmm, känner mig lite taskig, men det är fan hög tid att hon tar det hela lite mer på allvar och att hon lyssnar på vad man säger.
Vi skulle göra ett nytt försök imorgon, sa jag till henne, så får vi väl se hur det går då.

Ja.
Onsdag imorgon, veckorna rullar som fan och sen är det en veckas lov för Ninni! Vi har redan bestämt att vi ska in och hälsa på mormor då och jag ska göra pankakor då som vi ska luncha på :)
Sen har vi snackat med Frida med, som ska komma hit och sen ska vi se lite hur vädret håller sig, så ska vi ut på en pick-nick-dag med Frida och Ingegerd! :)
Hänga med Jocke en dag tänkte jag med se om jag kan göra :)
Ser fram emot den veckan!


"Hjärtekakorna" :)

Nåja. Hoppas ni alla haft en bra dag!

Höres!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0