Jepp...massa plask!!

Ja, det va ju badet som väntade idag :)

Vi körde in till Ingegerd och töserna, jag fick mig ett par koppar kaffe, vilket va guld värt då jag glömde köpa kaffe igår och inte hade något hemma...

Vi fikade och snackade lite och sen körde jag, Ninni och Frida iväg till badet och Lillan stannade för att ha en mysdag med Ingegerd :)

När vi kom fram till badet fick jag ångest direkt. Fullt med bilar och det va en jävla massa folk inne på badet....
Men vad annars, det är ju lov..
In kom vi iaf, efteratt ha fått tag i den näst sista parkeringsplatsen och sen fick vi tag i en av de sista skåpen.
Ninni va salig!! :)

Sen va det en massa badande! Ninni hur lycklig som helst, hon älskar ju att bada.
Det sprangs medllan mellanbassängen och den lilla bassängen, fram och tillbaka....en stund i den lilla för att leka och åka kana och sen till mellan för att simma lite och hoppa. Lyckliga tjejen :)
Efter ett tag ville jag ohc Frida fika lite, men det va inte poppis alls från Ninni sida...men fick henne iaf att sitta en liten stund, innan hon gick till den lilla och badade så länge, under uppsikt, tills jag och Frida va klara.
Knas-Ninni skulle ju givetvis göra som de andra barnen...hoppa lite ner för kanan. Det slutade med att hon slog i huvudet lite. Men gick över rätt fort och sen va hon i farten igen :)

Efter nästan 3 timmars badande, så fick det va nog och vi gick och bytade och om och lämnade badet.
Jag trodde det skulle bli ett jäkla liv på Ninni när vi skulle gå, med tanke på att hon inte ens ville fika. Men nej, hon va så duktigt så.
Jag har kört med "om 5 minuter, så ska vi....." (sen påminner jag henne om 3 minuter och 1 minut, sen kanske det i verkligheten tar 10 minuter) en del nu sista tiden, så att hon vet att något är på väg att hända och då brukar det inte va några problem. Och det gick kanon denna gången med :)

Vi körde och handlade lite, jag fyndade billiga skålar för 10 spänn styck, en Barbapappamugg till Lillan som hon kan ha hos Ingegerd och töserna och sen en Barbapappa tallrik till Ninni. Gladfis blev hon :)
Fixade lite och sen körde vi hem Frida och vi körde sen hem.
vi fixade mat, åt, töserna käkade glass till efterrätt och sen blev det ett bad innan lite chill i soffan.
Lillan la sig och nu har Ninni somnat här i soffan :)

En riktigt härlig dag!!
Tack så mycket för idag Frida och Ingegerd!! :)

Nu....ja jag ska gå upp och lägga Ninni. Faktiskt lite mysigt att ha henne sovandes här i soffan, det va ett tag sen hon somnade här nere.
Men ja, jag vet inte riktigt hur kvällen ser ut. Jocke jobbar fortfarande och jag har ingen aning om när han kommer hem. Så jag får se vad som händer.
Kanske jag och Zlatan ska ha fredagsmys ;)

Hoppas ni alla haft en bra dag iaf, så hörs vi!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0