Härliga söndagen :)

En härlig familjedag blev det igår.

När vi va klara, så körde vi först för att handla lite på Citygross. Men är vi kommit dit och gått in, så kom vi att snacka om hur mycket vi faktiskt skulle behöva uppgradera vår säng.
Så vi satte oss i bilen igen och körde ner till Sjöbo för att kolla på Jysk vad vi kunde hitta.

Det är så att Jocke får så ont i ryggen av sängen. Och det är ju nte så bra...
Så efter en del snack med personalen om alternativ, då vi inte direkt hara pengar att köpa en helt ny säng, så har vi nu nya skummadrasser för att se om det hjälper istället.
En ny säng ska det bli sen, men kan vi lösa det såhär sålänge, så är det ju bra :)
Sen ett par nya kuddar, sängkläder, Jocke hittade fyndet-175 spänn!! och Ninni fick ett nytt täcke. Så nu har hon ett stort täcke och kan använda alla sängkläder hon har :)

Sen körde vi en sväng till Rigeleje och träffade Mange och Martine som va där och hade lite pick-nick :)
Vi hade lite kex-fika med oss, som mest bara jag och Lillan mumsade på, Ninni hade fullt upp med att kasta snö oh stenar i havet :)














(Mange, du får bjuda på den minen, vill ju ha en bild på er!) :)


Men det va rätt kallt och det blåste en del. Så vi stannade inte så länge, utan körde vidare.
Vi körde till Kristianstad för att få tag i en antenn...vi har ju de absolut fetaste problemen med att få in kanalerna....
Sen stannade vi till och handlade lite mat och till slut va vi på väg hem :)

Jocke började direkt med att fixa med antennen och jag fixade med sängarna.
Fattar ni så gutti sängen ser ut nu!!
Jag hade innan en säng som va rätt hög...det va faktiskt så att jag inte kunde nå ner med tårna när jag satt i den. Så ska det va tycker jag, då trivs jag.
Det börjar nästan lika det igen :)

Najs med lite uppgradering i sängväg :)






Ninni ville visa upp sin säng med, nöjd med nya täcket och att hon nu kan använda säängkläderna hon fick av farmor :)


Klockan sprang iväg, Töserna fick lite i magen ochh sen va det somnedax för dem. Lillan gick och la sig och sen somnade Ninni på soffan.
När jag skulle gå uppo och lägga upptäckte jag att hon hade feber.... :(
Hon hade sagt innan att hon frös och hon va inte hungrig...hoppas det inte blir värre.

Jocke och jag åt lite och kollade på en skräckis som fått riktigt bra betyg.
Ja, den va rälig, men inte på samma sätt som vissa skräckisar. Men jag tyckte om den, det va mer film över den tycker jag. Inte bara oooo, nu spöke, skräck.... Det va mer film...handling...ja hur jag nu ska kunna förklara det på ett bra sätt....
Den va bra iaf :)


Sen ja...det här med antennen.......
Först nu, i skrivande stund har vi fått rätt på det och hittat problemet!! :)
I ca 6 måndarer har det klöddat. Sammanlagt har det väl tjoffat iväg nästan 2000 spänn och nu har vi fått rätt hjälp.
Tack och lov!

Det blir en lugn dag här hemma, men en liten sjuk-Ninni och vi får ju bara hoppas på att Lillan ska klara sig.
Får se hur det blir med Lillans inskolning, om det är lönt att börja denna veckan eller inte, beroende på när Ninni är fit for fight igen.


Sjuk-Ninni :(



Och lilla Loppan :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0