Avkoppling och napplöst

Ja, den chilla stilen fortsatte igår.
Och jag blev minsann litt bortskämd :)

När vi hade ätit och jag stod och fixade med disken, så kom Jocke och drog mig därfirån och ledde mig mot källaren. Han öppnade dörren och manade mig att gå ner och sa "så, hejdå".
Då hörde jag att badkaret höll på att fyllas! :)
Jag kämpade inte direkt emot och ett bad med massa skum väntade och sen kom han ner med en kopp kaffe till mig :)
Så skön!
Det behövdes verkligen!
Det kallar jag avkoppling!

Det va det fortsatt chill, men Jocke fick köra iväg och jobba en liten stund.
Jag nattade töserna och sen kom Jocke hem, vi kollade lite tv (så najs att kunna göra det igen!) och vi åt skorpor med ost...Gott! :)

Sen vet ni vad.....!!
Ninni har rätt länge haft en ovana att bita i sina nappar. Så de får ju kastas.
Man kan ju kanske tycka att hon kunde sluta med det nu när hon blivit lite större och hon vet att de måste kastas när det gått hål i dem.
En napp som va hel, va hennes sista och vi sa till henne när hon fick den att om hon fortsatte bita, så fick hon inte fler nappar.
Igår kom dagen då hon bitit sönder den med...så Jocke drog av den biten som va lös, visade Ninni den och förklarade igen att det är farligt och Ninni fick själv gå och kasta den.
Det va inte poppis.
För vi sa med att nu va napparna ju slut.
Hon skulle låna Lillans tyckte hon. men nej!
En ledsen Ninni...

Men sen när vi satt här Ninni och jag, Jocke jobbade och Lillan lagt sig, så ville Ninni gå och sova. Jag drog ut på det lite, så hon skulle va riktigt trött och sen skulle vi gå upp.
Jag sa till henne att ta bebis (en docka hon då och då ska asa med sig och sova med) och snutte.
Hon började "napp...." , men blev tyst och sen sa hon att hon inte behövde dem.
Jag frågade om hon inte skulle ha bebis och snutte och jo det skulle hon ju.
Vi gick upp och knacka i trä, hon somnade utan nappen! Inga problem alls, nämnde inte nappen och det tog inte nån längre tid för henne att somna heller! :)
Så duktig!!
Jag hade väntat mig att hon skulle bli ledsen igen när hon väl låg i sängen, men nope!
Dock tyckte hon nog det va lite svårare i natt. Hon vaknade till och hade lite svårt att somna om.
Det va när vi gick och la oss, så jag gick in till henne, så att jag kunde få sova ordentligt i natt. Hon somnade till slut och jag gick och la mig...
Då råkade jag nudda till Jocke, han for upp som om han hade eld i röven, emn det va bara de där jävla ormarna han får för sig ibland är i sängen...
Så han sprang rakt in i grinden, väsnades, gick ner och Ninni vaknade igen.
Då blev jag sådär lagom jävla irriterad.
Hon ville inte gå och lägga sig igen heller.
"Men kom då. Jag köper en egen jävla säng sen" sa jag...trött och irriterad-jepp!
Jocke la sig på soffan, Ninni somnade gott och jag....jag har inte sovit så gott på länge. så skön sängen är nu!!
Jag vaknade utvilad och pigg!!
:)
Sen ska jag bara få väck Ninni med. Det har ju gått bra lite till och från. Nu har hon ju varit sjuk och faktiskt så kändes det lite taskigt att dissa henne i natt, första natten utan napp och allt...

Nåja, det kommer en dag när jag får sova gott varje natt... ;)


Idag har vi inga större planer. Vi tar det som det kommer helt enkelt.
Hoppas ni alla får en bra skottårsdag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0