Amerikanska pannkakor

I natt vaknade jag av att Jocke ringde och det va nåt klödd och jag skulle hämta honom. Han va visst ute...
Lite halvchockad vaknade jag till, vi hade hörst innan på mess och sagt godnatt, så hängde först inte med. (han sov hos Micke då de skulle iväg och fixa rätt tidigt idag)
Jag hade somnat på soffan och jag såg att Ninni kommit ner och lagt sig i andra soffan.
Jocke och jag la på och sen ringde han och sa att jag inte behövde komma...
Mitt i natten, förvirrad och förvånad. Lagom irriterad la jag mig igen...
Sen har det väl inte varit helt toppen idag...

Jag och töserna hade unch inbokad med Frida idag :)
Så vid middagstid körde vi in till Hörby, först till mamma för att låna ett plättjärn, vilket vi inte har. Och det hade visst inte mamma heller, som hon först trodde.
Så vi stannade snabbt till på lågpris för att se om det fanns nåt där, men nej.
Men Ingegerd och de hade ett lite mindre stekjärn, så det blev en liten mellanstorlek på de amerikanska pannkakorna :)
De blev goda och vi åt tills...ja jag fick hicka och då är jag mätt..!!
Töserna mumsade med på och lite färska hallon och blåbär hade vi med till :)
En mysig lunch och sen körde vi hem igen. Atlas har varit dålig i magen, så ville inte att han skulle va själv för länge. Jag har städat så det räcker efter honom i natt...
Lagom glad är jag över hans stirr nere i källaren med. En helvetes massa hundhår och damm i hela jävla rummet är där. Super-suck!
Skitkul när man har barnkläder, mina målarsaker och annat där nere. Som en gång i tiden kunde vara där i fred. Utan att bli skitiga.
Se om jag kan fixa hans bur imorgon, så att han inte kan flytta rundor med den och sen kommer jag kasta ut honom i hallen där nere istället. Nu kommer man fan inte ifrån hans jävla hår nån stans i detta huset...

Ja, när jag och töserna kom hem, så va de trötta och somnade direkt. Jag la mig och kollade klart en film jag började se igår kväll och sen somnade jag med till en stund.
Lekte lite på rummet innan jag lagade mat.
Töserna satte sig och kollade lite film efter maten, tänkte att jag skulle joina dem med lite lördagsgodis. Men de försvann upp på rummet innan jag hann det.
Så nu är de där uppe och leker. Jag får väl jiona dem där istället och sen blir det lite mys innan sängen kallar.

Jocke kommer väl sen, ringde precis och sa att de inte hade så mycket kvar, så va han på väg hem..se om töserna kan va uppe tills dess, så de får träffa honom innan de går och lägger sig. Det blev ju en lite senare vila, så det kanske kan gå.

Sen får vi väl egentligen gå upp i tid imorogn, så det inte kommer som en chock på måndag, när dagis börjar igen. Och Lillan ska börja skolas in!! :)
Ska bli spännande :)

Nej, nu ska jag ta fram lite namnam till töserna, ha en bra kväll!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0