Aj!

Jocke hade en trevlig bakterie förra veckan. Visade det sig iaf vara, han själv började undra ifall han va på väg att få magsår eller nåt. Jätteont i magen och sen dålig i magen. Inte mycket mer än så. Men det räcker väl och det va en vecka ca, det höll i sig.
Han jobbade på och allt.
Ja, det visade ju sig då va en bakterie, då jag för någon dag sen började få jävligt ont i magen. Nej!!
Men jo.
Min mage är inte alls glad....inte jag heller. Tycker det får räcka nu, men får väl rida ut stormen.
Ingen feber, inget direkt illamående, bara ONT i magen och nu en oglad mage.
Jag hoppas bara töserna slipper detta och ha så ont.
Jocke köpte A-fil till mig i veckan och han har fixat så det finns cola utan kolsyra till mig i kylen :)

Ja, så jag är inte direkt på topp idag. Fick lite vila när töserna vilade och det va najs. Men har litt dålig energi och ork...
Skönt iaf att jag under veckan har fått fixat tvätt och städning.

Ninni. Ja, allt är bra med henne, hon trotsar på och har sig. go och glad för det mesta och oj vad det märks ibland att hon blir större och större. Hon får fint beröm från dagis om att hon är så snäll och omtänksam, hennes tålamod blir bättre och bättre och hon trivs så bra där. Nöjd att det fortfarande är snö, så hon får åka scooter till och från dagis :) (nja, förutom idag, det vågade jag inte...)
Sova i sin egen säng...?
Nja, det gick bra ett tag tyckte jag, då hon inte kom in och la sig hos oss förrän vid kanske 5-tiden. Men som i natt kom hon in redan vid kanske 1-2 tiden...
Och det är lite lagom drygt vissa nätter, då Jocke ligger på ena halvan av sängen och jag och Ninni på den andra. Hon vill nog inte ligga nära Jocke, då han råkade rulla på henne härom natten, hehe. Så hon ligger på "min" halva. Så då ligger jag längst ut på kanten och håller hårt i min kudde för att den inte ska trilla ner...
En annan lagom tervlig sak är att Jocke är bra på att tappa ner sin kudde på golvet. Då tar han Ninnis. Sen tar Ninni min...!
Ja, så när hon väl kan sova hela nätterna igenom i sin egen säng kommer jag bli glad!
Ja, klart det är mysigt att ha henne där ändå och speciellt när man vet att hon känner sig mer trygg, men jag vill sova gott, hela nätter!

Lillan har kommit in i nån jäkla period nu med, då hon vaknar vid 3-tiden. Och då ska hon ha välling...innan hon sen somnar gott igen.
Men kan ju hoppas på att det bara är nu, när hon börjat bli lite förkyld.
Hon, den lilla loppan...oj vad hon lär sig mycket nu!! :)
Nästan nåt nytt ord varje dag!
Ninni och ett försök till 'god dag, god dag' va det igår :)
Vad mer....ja det är b.l.a
dagis
potatis
mat
mer
min
tack
tack så mycket (försöker hon får till ibland)
hejdå
hej
mamma
pappa
Atlas
bojboj
farmor
pappa jobba

Ja, det är vad jag kom på nu sådär snabbt
Hon babblar på som attan och hon lär sig en massa hela tiden, så härligt att se :)
Men humör som jag vet inte vad, det har hon! Hon kan bli helt tossig!!
Hon börjar ju dagis nu efter lovet som är efter nästa vecka och hon kommer nog trivas minst lika bra som Ninni, hon knallar in till de andra barnen så fort vi kommer dit :)

Ja, gott folk.
Hoppas ni alla får en bra helg, så hörs vi igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0