Valborg!

Ska den firas?
Här händer det inte så mycket i firandets tecken. Jag kollade upp hur det är här i Önneholla och det visade sig att det är nån tradition att det eldas mellan Önneköp och Långaröd. Lite trevligt faktiskt.
Men det är samling borta vid kyrkan i Långaröd, man kan köpa facklor för 20 spänn styck där till barnen som de går med när det vandras bort till en äng och där får barnen hjälpa till att tända brasan.
Ja, det verkar faktiskt trevligt. Och samtidigt lite farligt...
Jocke ska ändå iväg och jaga ikväll vid 7, så vette fasen om allt hade klaffat med tiden. Vi ska ju käka middag med och samlingen vid kyrkan är klockan 18.
Får se vad som händer, om inget annat så kan vi kanske ta en sväng till brasan sen när den är tänd, så att töserna får se den iaf. Får se hur pigga töserna är med.

Imorgon är Jocke ledig. Det ska bli så in i helvetes skönt, rent ut, att vi ska ha en heldag tillsammans hela familjen.
Jag har ju varit på jobb helga helgen, så lite tradit har det varit.
Men töserna har haft en toppenhelg. Frida kom ju i lördags, Jocke stack och jagade och jag jobbade.
Sen i söndags, när jag åkte till jobb, så stack resten av gänget till Micke. Han och Tessan fixade så att töserna fick rida!!
Så snällt!!
Lyckliga töserna :)
Frida tog ett par bilder med och det är jag glad över. Tråkigt att jag inte kunde va med...suger att jobba helg. Bara så ni vet...!








Jättesnällt att de fixade och donade så för töserna! Tack!

Ja gott folk, nu ska jag fixa lite kaffe och smälta choklad...jag har gjort cakeballs!! Tänkte överraska töserna när de vaknar, kan vi fika på sen ute i fina vädret :)
Ha en tevlig valborg och bli nu bara inte så fulla så ni drar till med en ninjafylla... ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0