Wienerbröd och jobb

Ja, uppdragen Jocke gav mig-att baka Wienerbröd....det påbörjade jag ju i morse och det tog några timmar från det att jag började till att de va klara ska jag säga.
Men jag klarade det! Jag kan göra riktiga wienerbröd med mormos hosta i! :)
Göttit!! :)

Här ligger de och svalnar innan lasyren ska på...
ja det är redan två som blivit provsmakade, hehe :)

Sen va det jobb som gällde, men först hämtade jag min systerson Alex, som ska sova hos oss i helgen :)
Svängde inom här hemma på väg till jobb sen för att lämna honom och sen har jag jobbat...det va mycket att göra idag, inte en paus förrän vid 9-tiden. Så jag är lite trött nu.

Men imorgon ska jag upp och baka. Haha, ni måste snart tro att jag är kokko eller nåt. Men det är ju så kul och imorgon ska jag faktiskt bara göra havreflarn. De ska vi sälja till kaffet på söndag hade vi tänkt det är ju marknar i Vollsjö då :)
Så har ni inget planerat, så tycker jag att ni ska ta en sväng dit, kom och käka lite kanske?
Vi har ju börjat med planka nu med, så det kanske lockar...? :)

En eld i kaminen har jag fått fart på nu. Det va ju inte mer än 6,5 grader när jag lämnade jobb. Hösten är verkligen här...måste köpa hem en massa ljus nu snart.... :)

Nej, vi hörs, ha de bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0