Svärmor!!

Klockan är lite över 22....men det va en liten fågel som viskade i mitt öra att det va litt förjävligt att jag inte bloggat enligt kära svärmor min ;)
Eftersom hon läser på mornarna, så får hon nåt att läsa imorgon iaf :)

Idag....nja, jag känner mig som en jävla städfirma. Så jävla trött på att tvätta och städa....men bara att bita i det sura jävla äpplet och göra det.
Halvdant. Det kom Jocke fram till idag att vi är, eller att vårt hem är och det stuket kör vi på nu, bara för att.
Det va väl lite blandade känslor egentligen som lurade under vår lilla skämtstund, men vad fan ska man göra...?
Kanske som jag, gå igenom alla humör på hela listan på en och samma dag?
Det är lite "halvdants" fel....för det är fan rätt drygt med halvdant. Det är inte jag! Det är inte vi!
Så helt ärligt så suger det fett!

Ja, humöret svajar och nej, jag ska inte ha lingonveckan.
Mina p-piller har ställt till det ordentligt, så nån nån ordning på kroppen är det inte och det bidrar till en hel del irritation hos denna kvinna. Så jävla trött på det. Och det har väl fuckat till hormonerna en del med kan jag tänka mig... Är ju inget kul att gå och va ett bitter-fitte-moln om dagarna...men är ju inte direkt min mening heller.... =(
Jag slutade på pillerna förra veckan, så får vi se om det kan bli ordning på allt sen. Får mixtra själv, för nån hjälp av barnmorskemottagningen kan man inte få, de har inte personal så det räcker...HA!

Trött på "halvdan" och röran..kaoset...som ägt rum i vårt hem senaste tiden, försöker få ordning, men vi får snällt gå och glo på de fina spackelkanterna runt fönsterkarmarna....wohooo!!
Det får vi göra tills vi målat.
HÖhöhööööö.....

Fan vad bitter jag är.

Nä, jag är less.

Jocke satte pricken över i:et här innan ikväll, så då fick jag den delen av humörlistan som innebär tårar avbockad med...
Han ska börja träna thaiboxnig med en polare, 3 ggr i veckan.
Sen skulle han springa, tror det va 2 ggr i veckan.
Och sen skulle han börja lyfta skrot...vet inte hur många ggr i veckan det skulle bli.
Ja, just det, sen har han ju fotbollen med..!!
Denna listan rabblade han upp när jag kom ner efter att ha nattat Ninni. Jag låg kvar lite extra efter att hon somnat, behövde den ensamheten, låg och tänkte på mig själv och mitt kassa jävla humör och kom fram till att jag vill ha egentid. Skulle vilja ha en kväll i vecka som bara är min. Att göra vad jag vill med, utan Jocke, utan töserna.
Jag har ingen tid över för mina hobbys. Och man behöver faktiskt det. Tycker jag iaf.
Det känns som jag alltid måste "klämma in" sånt som jag vill göra och hoppas på att jag hinner med att göra det en liten stund kanske.
Så. Jag kom ner, hörde Jockes lista och sa sen att han kunde ju ta reda på vilka dagar han är hemma, så att jag kan få en kväll i veckan, för jag pallar inte gå såhär mer, vill ha egentid.
Jocke fick till det riktigt bra där sen....
"Men vaddå, det får du ju!"
"Vaddå, när du är borta eller?"
"Ja.." svarade Jocke då....och där brast det för mig.
Fan, din jävla drull!!
Det va verkligen pricken över i:et för mig en dag som denna när jag redan känner mig som en jävla städfirma, inte gör mycket annat än att fixar och har mig.
Där kom tårarna...
När Jocke då undrade vad det va med mig och jag upprepade vad han då antagligen menat. Och att han har både det ena och fjärde som han hittar på, på sin fritid, så trillade nog poletten ner. Det va nog inte så jävla snällt sagt...och inte riktigt meningen. Men han tänkte väl inte riktigt...
Drull...

Nåja. Jag vet att han inte menade det riktigt så. Men det va den sista droppen i min bägare för dagen...

Han vet att jag tycker att han sög riktigt fett just då...och nu sitter jag här och bara är.
Orkar inget annat.
Bitter.
Less.
Önskar att när jag vaknar imorgon, så är det en najs dag som väntar.... :)

Ibland är det väl bara såhär. Många små, kanske obetydliga saker, slår ihop sig och blir för många.

Well, well. Nu fick du litt och läsa kära svärmor :)

Älskar Dig Jocke!!
Du är ju trots allt min drull ;)





Kommentarer
Postat av: Anonym

hej hej. Sådana dagar har man då o då. Men i morgon e allt bättre ska du se. Känner igen mig i det du skriver, tänkte det kunde va skönt för dig att veta att du inte e ensam om sådana äckel dagar. Kom hit en dag på fika så kan tjejerna leka lite. Kram Jennie

2011-09-08 @ 23:42:32
Postat av: Anna

Ja, Jennie, visst har man såna skitdagar...bara att ta sig igenom dem med :)

Ja, vi får ta tag i detta nu snart, så vi kan ses igen och töserna få träffas och leka. Det va rent för länge sen!!

Hoppas allt är bra med er!!! Kram

2011-09-09 @ 08:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0