Hej hej!

Sorry för det dåliga skrivandet!!
Men dagarna har bara flytit på och sen har jag inte riktigt haft tid eller ork att sätta mig på kvällen....

Men en lilten update ska ni få!

Natten till igår skulle töserna sova hos Ingegerd och töserna. Jag och Jocke blev bjudna på jakt och sen skulle vi börja röja här hemma på lördagen.
Vi jagade, men sen fick vi avbryta för Lillan blev sämre och ville inte alls.
Så vi körde för att hämta henne och då hade Ninni med vaknat, så de båda följde med hem för att sen komma tillbaka på lördagen om de va så pass ok.
Vi kom hem och Lillan sov som en stock. Ninni däremot hade en rälig hosta, som inte gav med sig förrän vid 5-tiden. Stackaren.

Men de va piggare på lördagen och det va marknads besök på schemat, så jag körde in med töserna till Hörby på förmiddagen.
Men. Då upptäckte jag att Lillans ena öra hade runnit...inte konstigt att hon hade varit så ledsen under natten ju. Sen en del tänder på gång med samtidigt...
Ingegerd hade sett en annons i tidningen om extraöppet på vårdcentralen i Eslöv under helgerna. Inget jag hade en susning om, men hur bra som helst ju, så jag ringde och fick en tid. :)
Sen blev det lite halvstressigt, för jag skulle hämta röjsågen, tanka och handla....och lämna röjsågen till Jocke.
Allt blev fixat iaf och iväg kom vi.
Ninni stannade med Ingegerd och Frida, hade en kanondag på marknaden och åkte häst och vagn :)

Jag fick ringa Mange och få lite hjälp med vägen. Ingegerd hade beskrivit den för mig, men jag blev själv lite osäker sen och sen kom jag fram till att jag inte skulle hinna riktigt, kanske bli en 10 minuter försenad...
Så jag ringde vårdcentralen och fick helt korrekt för mig då med att det verkligen va till vårdcentralen jag skulle och då visade det sig att jag va precis utanför och skulle svänga in.. :)
Jepp, in och vi anmälde oss. Det va redan förseningar, så gjorde inget att jag kom för sent...hehe.
Lillan vinkade och snackade lite med folk och sen stod hon och skällde ut fiskarna i akvariet... :)
Det blev vår tur och läkaren kollade öronen, vilket inte va poppis alls för Lillans del...men det gick och det konstaterades att det öroninflammation och det skulle bli 5-dagars penicillinkur.
Ner till apoteket och hämtade ut det och sen körde vi upp till svärmor en sväng. Tog en kopp kaffe och Lillan passade på att bajsa...igenom, så det kom på kläderna och jag hade inte extrabyte med mig, väskan va ju kvar med Ninni.
Så Lillan fick stanna kvar hos farmor, jag körde ner och hämtade Ninni och Frida hängde med för att sova över :)
Nya kläder till Lillan och sen bar det av hemåt.
Stackars Jocke hade ju stått med röjningen helt själv nu....men fan va redig han är!! :)

Ja, sen hämtade vi mat, Jocke körde på jakt och jag och Frida kollade film.
Lillan va hur dryg som helst....kanske man inte får säga, men det va hon. Hon somnade i famnen, men så fort jag sen la henne, så vaknade hon igen och ville inte alls ligga där i sängen själv...
Sen piggnade hon till för mycket...
Sen kom Jocke hem, vi kollade på Idol och sen somnade Lillan i Jockes famn sent, sent ... men sen sov hon iaf! :)
Stackars tös, inte lätt att va lite och dålig.

Idag har det röjts vidare här hemma och vi va och plockade lite löv och kottar. Frida och Ninni pysslade lite och gjorde en höst-tavla :)
Ni ska få se den sen, finfin!!

Rådjursstek blev det till middag idag. Men tyvärr kunde inte jag få njuta av maten. (Fan vad besviken jag blev över det...)
Jag blev dålig....
Pang, så började jag må illa, blev yr, dåsig och sen kom febern.
Skitdrygt...
Jocke fixade tabletter till mig när han sen lämnade Frida, så nu är jag lite piggare.
Fan, pallar inte va sjuk...

Tack Frida för dessa dagarna, alltid lika roligt och mysigt att ha dig här!!! :)

Jo, morfar va här och hälsade på Ninni och Lillan en sväng. Hjälpte Jocke med lite styckning, gav tips :)
Trevligt :)

Ja, hörreni!!!
Vet ni vad vi åt till frukost idag!!!?? :)
Jo, jag har haft prmiärbakningen med surdeg!!!
Och det blev höga betyg!!! :)
Dock blev det bara bullar....den lilla limpan som med skulle bli gjord pajjade Ninni...tryckte ner handduken i den, så då kastade jag den...blev lite smått irriterad...
Nu är står det en ny deg som ska bakas imorgon till frukosten :)
Det blev gott och fy vad glad jag är över att jag lyckades!!
Ni ska få bilder och så sen :)

Nu får det va nog. Nu är det chill som gäller!!

Ja. Tack Bajb för att du kämpat så med trädgården!!!

Bajbaj!



Kommentarer
Postat av: Fredrik

Tjo nice blogg, jag har just startat en blogg. Kommer uppdatera lite ufc och annat..

2011-09-11 @ 23:56:28
URL: http://www.nattstad.se/aritza

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0