Familjemys :)

En ruskig och regnig dag som denna, vill man inte gå ut och det har, trots våra nya grymma fönster, märkts även här inne, lite ruggit.
Så Jocke fixde till lite vi kunde elda i kaminen och säsongens första eldning har skett idag. Men det behövdes inte mycket för att få upp värmen här och nu är det bättre :)

Jag trodde ju att Ninni skulle somna, men nej. Så vi tog och målade istället. :)
Lillan sur och ledsen och Jocke kom och tog henne och då joinade dem mig och Ninni målandet :)
Lillan målade lite hon med :D

Sen blev Jocke mer och mer kreativ och det slutade med att ett nytt papper hämtades och vi gjorde fotavtryck, hela familjen, även Atlas :)

Lagom kladdit sen, då det hade utvecklats ännu mer....vanlig färg, så att det skulle synas ordentligt...!! :D

Ett bad tog jag sen med töserna. Det behövdes...och Jocke torkade upp fägen som kom på golvet trots handduken, hehe.
Men det märktes mer och mer att Ninni va trött, hon fick ett litet utbrott när hon inte fick som hon ville i badet, så det avslutades och när Pappsen snackat med henne under tiden jag fixade Lillan, så kläddes töserna och sen hängde jag och Ninni upp tavlorna på Ninnis rum :)

Sen fick ju Pappsen med komma upp och kolla så fint det blev och då passade han på att få henne att somna med. Det behövde hon...

Nu är Jocke och handlar lite blöjor till Lillan och så, sen blir det nog mat snart efter att han kommit hem igen och kvällen blir nog bara chill. :)

Älskar sånahär dagar när vi gör saker allihopa tillsammans. Så det ska va :)

Och ja! Ni ska iaf få bilderna från idag nu, inte illa va??! :)


Fotavtryckstavlan tar sin form :)









Sen va det Pappsens tur :)



Och Lillans tur, som gärna gjorde det om och om igen :)






Sen kom den vanliga färgen fram, hehe :)
Ja, jag satt min spår jag med, är bar ainte med på bild :)



Ninni kollar in de nyupphängda tavlorna :)
Den till vänster är Höst tavlan som Ninni och Frida gjorde i helgen :)
Den till höger är tavlan vi först målade idag.















Allt för nu. Och gissa vad!?
Jo, det regnar igen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0