Rasande berg

En anledning till att jag inte känner för att blogga är nog lite för att jag är lite down. Är lite så nu, saker och ting inte går som man tänkt och planerat eller hoppasts på.
Då blir jag lite off och lägger då den energi jag har på familjen och hemmet istället. Har jag satt mig här har jag mest bara suttit och stirrat på skärmen och börjat fundera på allt...sen tappar jag all ork.

Men ja, jag har ju börjat med "Lillans inlägg". Dum känner jag mig för att jag inte fått tummen loss att bara göra det klart. Men så har det bara blivit.

Men idag har ett berg rasat ner från axlarna. Ingen liten sten här inte, det har verkligen blivit till ett berg.
Nu har det krossats och det va t.o.m så att jag fällde en massa lättnandes glädjetårar. Fy fan allstå.
Jag ser ett ljus. Ja, inte bara jag, vi!
Det kommer göra stor skillnad, i hemmet och familjen överlag och sen inom oss, mig och Jocke.

Jag har sagt det innan, men det kan nog fan inte understrykas tillräckligt. Fan vad jag är glad för min underbare Jocke!
Allt vi har gått igenom tillsammans, det hade jag aldrig gjort med någon annan. Beslut vi tagit, som vi kanske visst att inte är de bästa, men som gjort att vi fått mer tid med en samlad familj och varandra, de har känst bra, för att vi är båda med på det, glädjs båda åt tiden vi får med familjen. Och även om det kostat oss mycket på andra sätt, så är vi där tillsammans och vi tar oss igenom allt tillsammans.
Men sen finns det saker som inte går som det varit tänkt, folk som inte finns där på det sätt som vi väntat på när det väl gäller och då rasar allt.
Oro och lite ångest får man då på köpet, det är ju inte bara jag och Jocke, vi har ju två underbara döttrar och Atlas med.
Men berget som vuxit har raserats. Hela jag känner mig lättare.
Pengar är skit, men tyvärr är det svårt att överleva utan dem...snåla har vi lärt oss att göra, leva nästan utan något har vi en gång i tiden gjort. Utan Jocke hade jag aldrig klarat det.
Jag älskar dig över allt annat Jocke!



Ja, idag har Ninni varit på dagis, lite piggare och gladare än igår :)
Vi har käkat pannkakor till lunch, töserna åt riktigt bra!
Ska nog bli Salle-mat senare, hehe :)
Jocke har varit ute på marken en sväng, är på väg hem nu, resten av dagen blir nog rätt chill.
Det brinner gött i kaminen, blåser ju en del, så vi eldar upp ordentligt nu.

Vi hörs sen, nu kom Jocke :)



Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej hej. Visst e det undetbart när allt ordnar sig :-). Min mamma har lärt mig ATT ALLTING ORDNAR SIG ALLTID. Brukar alltid ha det i huvudet när det e piss. Som sagt bara att kämpa på, man ska visst igenom mycket skit innan det vänder, och vänder gör det ALLTID. Kram Jennie

2011-10-26 @ 07:50:33
Postat av: Jennie

Hej hej. Visst e det undetbart när allt ordnar sig :-). Min mamma har lärt mig ATT ALLTING ORDNAR SIG ALLTID. Brukar alltid ha det i huvudet när det e piss. Som sagt bara att kämpa på, man ska visst igenom mycket skit innan det vänder, och vänder gör det ALLTID. Kram Jennie

2011-10-26 @ 07:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0