Kladdit är gott

Det blev bara en liten stund för Ninni på dagis idag ju, sen bar det av till Hörby, jag och Lillan hoppade av på BVC och Jocke och Ninni fixade annat.
Lillan blev godkänd hos Gun, vägde lite över 8200 och det är godkänt med tanke på att vissa dagar inte varit så hungriga nu med förkyldning och så...
Sprutorna fick hon med och sen blev hon lite sur på Gun, inte lika kul att prata med henne efter dem...haha :)

Klara där, Jocke kom och hämtade oss. Ninni va hos farmor, hon hade fått frispel när de hade kört därförbi utan att stanna, haha. Unge! :)

Vi körde till bilfirman, fixade, donade...funderade. Blev inte som vi först tänkt, men det blev bilbyte iaf. En BMW istället för Saaben vi först tittade på. Jocke nöjd, Anna nöjd, en bra bil, bra skick och den har drag!!! :)

Efter ett tag där på bilfirman, så va de dags för Lillans tandläkarbesök. Jag och Lillan fixade det, Jocke stannade och fixade klart med bilen.
Det gick jättebra hos tandläkare. Inte för att det är nåt speciellt att göra, men med tanke på att Lillan inte hade vialt och va trött, så va hon på ett strålande och bra humör och fick tandläkardamen på fall :)
Hon visade glatt sina små tänder, fick välja en tandborste, fick en bok och ett klistermärke. :)

Sen hämtade vi Jocke och körde upp till svärmor för att hämta Ninni. Hon va gladfisen själv, va ju hos farmor! :)
Men båda töserna stannade en stund till, jag och Jocke körde ut en liten sväng till marken och fodrade. Eller ja, Jocke fick gå den där extra gången för att hämta fodret, jag ville inte gå en gång extra, utan väntade vid foderplatsen på honom. Vi hade ju bara vanliga skor och där är så jävla lerigt!
Fixat och klart och vi gick tillbaka. Givetvis skulle jag inte klara av att ta mig tillbaka och va torr om fötterna...Jocke misslykades redan innan :D

Tillbaka till svärmor, hämta töserna och handlade lite.

Hungrig som ett djur va jag vid detta laget. Då är jag fan inte normal. Kan knappt tänka, planera är inget som exicterar alls...jag går på off-läge då.
Lite choklad i bilen på vägen hem för sockrets skull och sen lite macka när vi kom hem gjorde susen :)
Töserna somnade i bilen och vi la dem när vi kom hem.
De sov en stund och vi blev med lite vile-sugna, la oss i soffan och slöt ögonen. Men då vaknade Lillan så klart. Varför inte liksom....och Ninni vaknade ju också då!
Så det påbörjades mat istället och jag gjord efterrätt med idag :)

Vi åt och sen gick vi minsann ut. Mörkt va det, men gatlyktan lyser upp trädgården lite iaf, så gunga gjorde vi en stund innan vi gick in och åt efterrätten :)
En efterrätt jag aldrig testat innan. Lite kul med nya saker!
Det blev faktiskt bra. Lite annorlunda och bra. Inte så klöddigt heller och går bra att göra i stort sett klart innan man sätter sig till bords för middagen och sen göra klart efteråt.
Men vi hade bara päronglass hemma, en sån av lite billigare modell och till detta skulle det smakat bättre med en riktigt god och bra glass!
Men det blev bra iaf, så det kommer jag göra fler gånger!

Sen va det trötta barn. Lite mys och sen somnade som stockar en efter en :)

Nu. Ja, jag är faktiskt själv lite trött. Men lite chill i soffan, se klart en film vi börjat med innan kanske vi gör innan vi själva går och lägger oss.

Imorgon ska Ninni va hemma från dagis, hon har ont i örat, så lika bra att hälsa på doktorn för att se va det är.
Sen får vi se om vi får hem nya bilen imorgon :)

Lite bilder får ni här, från idag, sen får ni ha det så bra, så höres vi av!


Dagens efterrät :)

 

Vi gjorde det enkelt för oss, åt med fingrarna :) Kladdit och gott!

 

Och heter man Lillan, så SKA man äta själv nu, annars strejkas det... :)

 

 

 

 

Här syrran-ät!

 

Sen blev det pusskalas :)

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0