Baka, baka, en masse kaka

Ninni började ju sin "fulla tid" på dagis idag.
Det va inga problem med att få upp henne, men hon är ju inte supersnabb sen ju, så jag får nog börja ställa klockan en kvart tidigare. Vi fick ta bilen i morse...

Under tiden Ninni va på dagis, så fixade jag med köket, tvätten och degen som sen skulle stå och jäsa några timmar till.
En liten stunds chill i soffan efter att Lillan hade somnat för sin vila innan jag sen gick och hämtade en nöjd och glad Ninni igen :)

Jocke åkte och jagade lite sen när vi kommit tillbaka och jag fixade bröden.
Ninni ville med baka, så då fick vi ju baka mer.
Chokladmuffins blev det och det va Ninni som bakade. Eller ja, hon höll i vispen när jag hällde i ingredienserna :)
Muffinsarna blev klara, Lillan och Ninni lekte och jag bakade bröden under tiden.
Men jag va sugen på att baka mer. Hade lite äpple i kylen och blev sugen på äpplemuffins. Fast inte såna vanliga, så jag satt och kollade igenom lite recept, mixade ihop lite och sen gjorde jag en liten havregojja som jag sen hade på toppen :)
Det såg ut att bli rätt gott minsann!
Men sen kom problemet. Jag hade inga riktiga muffinsformar och det va en hel del bakpulver i smeten. Det skulle räcka till ca 12 muffinsar, så jag gjorde 16 just för att mina formar är mindre och inte lika bra som man egentligen ska ha.
Men det hjälpte inte.
Det va muffins över nästan hela plåten sen!! :D
Hahaha, nåja, de gick att äta iaf, det ska väl se himmaluat ut eller?
Men jag ska fixa lite mer med själva peceptet och sen skaffa mig riktigta muffinsformar :)

Här är golle-muffinsarna :D

Sen fick det va nogbakat, det va vad vi gjorde fram till halva eftermiddagen hade passerat. Så lite fika fick det bli, vi gjorde varm bojboj och mumsade på det nybakade brödet :)

Och dagens bröd, t.v ett ljust bröd och t.h ett havrebröd :)

Lek och mys och chill har resten av dagen bestått av, blandat med en bråkig Ninni till och från. Men hon har nog varit lite trött med så...

När Jocke kom hem, så va maten på G, vi käkade och sen lite chill innan töserna gick och la sig.
Jag somnade här på soffan med Ninni när hon tittade på Simpsons....sen fick jag gå upp och natta henne.
Jocke sa att han kunde komma och väcka mig sen. Men jag kunde somna om sen...
Jocke sa när jag kom ner sen igen att han misstänker att jag kanske lider av sömnapné, eller hur det nu stavas...
Jag är konstant trött. Eller även om jag inte känner mig direkt jättetrött, så kan jag nästan somna när som helst, bara jag sätter mig ner och kopplar av.
Eller ja....jag får tröttattacker med bara sådär oxå. Ja, jag är allmänt jävla trött.
Och ja, det här med sömnapné är att man vaknar ("omedvetet"/utan att komma ihåg det) en jävla massa gånger per natt. Och detta kan bero på stress eller inre stress t.e.x.
Ja, inre stress, det kan jag mycket väl ha. Skulle inte fårvåna mig.
Får väl undersöka saken, om det är nån apné jag lider av eller inte...men de är iaf rätt störigt och jobbigt att va så trött som jag är.
Jag kommer ju upp på mornarna och på nätterna med om så behövs p.g.a töserna. Dagarna rullar på, men jag hade varit lycklig för en vila,men klarar mig ändå.
Sen kommer kvällen, jag kopplar av och sen pang blir jag trött och somnar utan att märka att jag är på väg att somna vissa kvällar.
Nåja, får se vad som händer.

Nu har jag ätit 3 chokladmuffinar och Jocke har ätit....lite fler :D
Lite NHL är det dags för nu, Jocke har redan börjat, för han pallade inte vänta på mig :)

Vi hörs imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0