1-års dagen och lite till

OBS! Tänk på att jag började skriva detta inlägget i lördags.....så läs rätt ;)

Igår blev vår älskade Lillan 1 år!
Tiden har verkligen bara tjoffat iväg och dagen kom då de va ett år sedan hon kom till världen :)

Ninni va på dagis igår, men Lillan va vaken hon med så pass tidigt igår, så vi hann ge henne paket innan det va dags för Ninni att gå till dagis :)
Självklart hjälpte Ninni till att öppna paketet :)

Sen iväg till dagis med Ninni.
Hämtade henne gjorde Jocke sen och sen klaffade töserna sin vila bra, så jag och Jocke fick äntligen tummarna loss och kom igång med källaren!!
Som vi fixade och donade här hemma, så skönt!! Det är sorterat vad som ska kastas, sparas, saker och ting har sin plats och veden, som faktiskt kom nu för en stund sedan, har plats i hallen :)

När töserna vaknade, så hjälpte de till med det sista de med och sen mitt i allt, när jag dammsugade där nere, så kom Ann och Jonny!
Oj, vad tiden hade sprungit iväg...jag hade inte ens hunnit baka... :(
Men hade ju köbekagor med hemma, så det fick bli det med kaffet :)
En gungställning fick tösern från dem, som de haft innan när de hade huset, nu har de en lite halvgnällig hyresvärd som inte vill ha märken i gräsmattan, så vi fick gungan :)
Lillan öppnade paket, finfina kläder fick hon och Ninni fick med ett litet paket, nya fina klämmor med hjärtan :)

Vi fikade och sen gick jag ner och städade undan det sista i källaren innan jag kände att det fick va nog. Nöjd med allt vi fått gjort!

Sen började Jocke med maten. Jag började må dåligt. Och sen ännu värre...så pass så jag va tvungen att gå och lägga mig i soffan, helt blek, benen upp i vädret...
Fan vad jag mådde dåligt.
Maten blev klar, jag va tvungen att ha i mig mat, så satte mig till bods och försökte äta...gick väl itne så bra, fick springa och spy...!
Fy fan vad jag hatar det. Är inte ofta jag behöver spy och fan är jag glad för det. ÖRK!
Men efter att jag va klart med det äckliga, så kände jag att jag började må bättre redan. Hade ju inte ätit nåt direkt och mat måste jag ha i mig. Så jag gick och satte mig igen och fortsatte äta...
Hehe, ja jag vet, inte nåt man kanske gör, men mat måste man ju ha i sig... :)

Maten avklarad och resten av kvällen blev lugn.


Nog om det. Lillan blev lite firad sen igen på söndagen. Det va lugnt och stillsamt på lördagen med, så när som på morfar som kom och tog en liten fika med oss, så en tur till Hörby blev det på söndagen.
Jag skulle göra tårta...men jag sammanfattar mig kort, med att det gick åt helvete och det blev ingen tårta...
In till farmor och farfar Fribbe, Hugo och Wille va med där och vi fikade och Lillan fick paket. Ninni fick med ett litet paket :)
Efter fika och en trevlig stund, så körde vi vidare till Ingegerd och töserna. Paket till dem där med och vi störde mitt i maten....hehe.
Jocke började få lite brottom, han skulle ut och jaga...Ninni ville stanna, satte sig till bords och högg in på maten, haha!
Jaha....så det blev så att båda töserna stannade där, jag körde hem Jocke, jag tog med mig vagn och bättre ytterkläder till töserna och sen körde jag tillbaka igen.
Jag fick middag sreverat :) Göttit!
Sen fick töserna lite glass, vi tog en kopp kaffe och sen gick vi ut en runda!
Riktigt skönt och en riktigt tervlig kväll! TACK!

Hem, töserna somnade båda i bilen på vägen hem, så det va bara att snabbfixa dem och lägga dem :)

Tack alla som firat Lillan, för allt fint hon fått!! Ja och allt fint Ninni fått :)

Skulle ju va med bilder här med, jag vet, men jag har inte bilder på allt än, så det kan jag fixa sen :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0