Tidigt

Vi la oss tidigt igår, va båda trötta och tur va nog det att vi la oss tidigt.
Ninni vaknade i natt, va ledsen och jag gick in och la mig hos henne, ville inte ta in henne till oss, bättre att hon somnar om i sin egen säng.
Jag låg där och halvsov under tiden hon höll på att försöka komma till ro igen. Hon bökade rundor och jag vaknade till en gång av att hon puttade på mig och drog i kudden..jag hade tagit för mycket av den, hehe.
Men sen somnade vi.
Klockan 5.15 va det dags igen, fast Lillan denna gången. Lagom chockad blev hon nog när jag satte mig upp, jag va ju i Ninnis säng och den står kortsida/kortsida med Lillans. Helt tyst blev hon :)
Vi gick ner, jag gjorde lite välling, bytade blöja och sen gick jag upp och la henne igen och hon somnade om. Tack...!

Men morgonfixaet va inte klart där. Vår fyrbente familjemedlem hade varit lite dålig i magen i natt, så nästa uppdrag blev att städa lite...
Nu kändes det inte lönt att gå och lägga sig, så jag satte igång kaffet och sen klockan 6 ringde Jockes klockan och han kom ner :)
Vi fick tagir en kopp kaffe tillsammans idag iaf innan han for iväg till jobb :)

Jag har fixat lite med mina surdegsgrunder, kommit fram till att mjölet jag bara använder mig av nu, då rågmjölet tog slut, inte är det bästa att använda.
Men det går ju. Det är bara det att jag nu har delat upp det i två burkar, så kan jag använda mig av den ena, medans den andra får pausa den gången, så får det verkligen stå och gona till sig lite bättre. Hoppas det funkar.
Sen måste jag lära mig att ta det lugnt, surdeg är inget man ska stressa med och jag har en tendens att stressa, utan att behöva det....

Jag gick sen ner och vek lite tvätt, och satte igång en maskin med.
När jag va på väg upp för trappan, så hörde jag Ninnis lilla piano som plinkade...?
Undrade lite hur det gick till, men inte så konstigt. Där i soffan satt en nöjd Ninni och spelade :D
Sen påpekade hon att popcorns skålen va tom. Någon hade ätit upp allt!
Jepp...

Nu sitter hon och myser under filten. Det är skönt att ha henne hemma igen :)
Fy vilken mespropp jag är. Hon va borta i 24 timmar...haha. Men så är det väl.

Nu ska jag ta mig i kopp kaffe till och sen hoppas jag faktiskt på att töserna sen idag kommer ta en vila samtidigt. För då kommer nog jag med att lägga mig på soffan och sluta de blå en stund, kommer nog behövas...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0