Skallebank

Ja, en morgon med Jocke innan han körde till jobb. Som vi brukar, och jag tycker om det.
Men sen hade det väl kulla va lite bättre...jag har fått skallebank och att få det nu direkt på morgonen är inget roligt alls...
Men om man ska se det från den ljusa sidan, så kan väl dagen bara bli bättre och iaf bättre än igår hoppas jag.
Igår va ju en såndär dryg lite deppo-dag...som inte blev bättre förran på kvällen, när Jocke hade kommit hem, frågat mig hur det egentligen va och jag inte klarade av att hålla tårarna tillbaka och den jävla stunden sen va över och jag fått en trygg, go kram av Jocke. Då kändes det bättre.
Drygt när det är såna dagar och värst av allt, att Jocke frågade mig vid middagsbordet hur det va...han är en av de människor som kan knäcka mig var som helst när han frågar hur det är. Och vi satt ju inte vid matbordet, töserna va ju med där och jag klarade bara helt enkelt inte att hålla tillbaka tårarna. Ännu mindre när jag kämpade med dem och Ninni frågar mig vad det är!
Fan...
Tycker inte om att gråta inför barnen...men Jocke fixade det och sa bara att jag va lite ledsen och det får man va ibland om man behöver det.
Underbare Jocke...
Å andra sidan så är jag mest van vid att det verkligen har hänt något om en förälder gråter och de sakerna har ju för min del när jag va lite varit riktigt familjedrabbande saker....
Det va ju inte detta och som Jocke sa så får man va ledsen ibland och det är bra att Ninni med vet det. Är man ledsen så är man, ingen fara med det.
Jocke tyckte jag skulle köra en sväng, få komma härifrån lite och va själv eller åka till någon. Men träffa folk då kände jag inte för och jag tänkte en liten stund på att köra en sväng. Men nej, det är har jag mår bra, med min familj. Det är ju de som ger mig kärlek, värme och trygghet.
Kvällen blev bra och när töserna hade somnat och Jocke tagit en liten powernap, så tittade vi på film innan vi gick och la oss.

Men ja, en bättre dag idag satsar vi på nu! Jag ska bara ta ett par tabletter mot skallebanken, så blir det lättare sen att göra dagen bättre med :)
Sen ska jag se om jag kan snylta en kopp kaffe hos grannen idag, vi har inget kaffe hemma och har inte dryckit kaffe sedan igår morse.
Ja, förutom att vi delade på en capuccino nu i morse som Jocke hittade i skåpet igår kväll. Men det är ju inte riktigt samma sak :)

Annars får vi se vad vi hittar på idag. Ska se om vädret är ok, så ska jag försöka hinna med att tvätta fönsterna när Ninni är på dagis, så är de klara inför helgens pynt sen :)
ÅH, vad mydigt det ska bli. Oj, vad jag vill pynta överallt!! Fick en sån känsla igår med när jag gick runt här och tände alla ljusen :)
Myspys!
Ja sen får jag ta och handla hem ett helt lager med smör, socker, mjöl, nötter och blockchoklad, sirap, grädde, saffran, russin....ja massa saker så jag kan baka och göra julgodis :)

Så, nu får ni ha det så bra, så hörs vi sen. Nu tror jag det är några som håller på att vakna där uppe :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0