Satt och sov....

Jag väckte inte Jocke igår. Det gjorde jobbeluren. Jour...!
Han hann iaf få träffa familjen och få kärlek, få i sig mat och vilat kanske en timme innan det va dags för jobb igen....
Jag höll på att natta Ninni när det ringde, hon hann somna och jag komme ner för att säga hejdå.
Men sen väcktes Ninni när vi va tvugna att komma åt det lilla utrymmet på deras rum, såntdär "luftutrymme" i snedväggen. Jockes jobbekläder tvättades ju, så vi fick ha fram andra arbetsbyxor och de låg ju där..
Ninni vaknade till och sen knackade grannen på och frågade efter kakao, Atlas vaktade när det knackade och då vaknade hon till ännu mer.
Så hon fick komma ner och säga hejdå till Pappsen med.
Och sen dealade vi...
Hon ville vila här nere. (Hon är nog i väldigt behov av tryggheten genom närhet nu tror jag, därför hon inte kan sova ordentligt när hon inte sover hos oss...) Men jag sa nej, vi skulle gå upp igen. Men då ville hon sova i vår säng.
Ok, sa jag. Men bara för att somna, sen sa jag att jag skulle bär in henne till sin egen säng, så hon skulle komma att vakna där.
Ja, det tyckte hon lät ok, att hon lånade vår säng och vilade i sin egen :)
Så vi gick upp och hon somnade.

Jouren tog inte så lång tid, men sen skulle det ju klöddas lite, Jocke bröt nyckel i låset på firman sen, så han fick vänta på en annan som fick komma och fixa och låsa...och Jocke kom fram till att det nog inte va meningen att han skulle sova...nä verkar inte bättre ibland.
Men sen kom han hem och han hde med sig chickenwings till mig från Mc Donalds! :)
Åh, vad gott!!

Sen va Jocke trött. Han bad mig ta en finne på hans rygg (böla inte över för mycket info) och när jag gjorde det, så satt han i soffan och lutade sig framåt. Och somnade!
Är man trött då?
Men han gav sig inte, vi skulle se SOA.
Vi började titta och sen efter en stud, så vaknade Ninni och kom ner...
Hon somnade här hos mig i soffan direkt.
Och hon va inte den enda som somnade. Jocke halvsatt i andra soffan, med sitt huvud lutandes i handen. Och sov.
Är man trött då?

Jag såg klart avsnittet, väckte Jocke, la Ninni i sin säng och sen somnade vi med.
Jocke har inte fått så många timmars sömn i natt heller, så ikväll är det i säng tidigt. Jocke hade behövt sova ett dygn...


Jepp, jepp det är iaf fredag idag. Sista jobbedag för veckan. Men Jocke har ju jouren över lördagen med. Men sen är den med slut för denna gången... :)
Jävla bra pengar, men en slut Jocke får man...

Idag ska jag slutföra "julstädningen", kom en bit till igår, torkade av dörrkarmar och lite sånt smått och gott. Idag ska jag dammsuga och tvätta golven, dra ut sofforna och se hur många par av Jockes strumpor jag hittar ;)
Sen är det dags på söndag, fram med julen!! :)
Ja, lite minitjuvstart har det blivit, men den är ju sketaliten. Fick två julstjärnor av Jocke i vekan och igår köpte han Zoegas julkaffe!! :) Gott!!!

Igår när jag satt här och väntade på Jocke, så fortsatte jag med julgidis-inlägget. Ni får det innan helgen är slut. Men gör er redo med papper och penna eller gör plats för datorn i köket, det kommer en hel del gott att göra och ni kan ju gissa vem som blev sugen på att börja redan igår... ;)
Jag tänkte själv börja nästa vecka, så tipsa gärna om godsaker ni med! Och provar ni nåt av det jag lägger upp, så säg till om det blev bra! Jag vet inte om jag själv kommer prova alla recept, men en hel del iaf :)
Kanske göra något på söndag reda, för att jula till det ännu mer :)
Jag och Jocke ska ha vår kola-kväll sen. Thats our thing!
Förr, förra julen gjorde jag en riktigt god kola, tyvärr hittar jag inte receptet bara...men iaf, så gjorde vi kola tillsammans sen och Jocke har ju nån speciell magi i köket. Och den kom fram under kola-fixandet med den gången. I med lite sån och lite sånt :) Vilken kola! Den blev så god!
Hur han gjorde? Ingen aning. Vi brukar sälla verkligen komma ihåg receptet sen och allt är med en höft när vi sätter igång så.
Men vi får se om det blir nån specialkola detta året med :)

Såja, nu får ni ha en bra morgon. Eller dag om ni är sjusovare :)
Hörs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0