Redan?

Mmmm, sitter här med mitt kaffe och tv´n står och låter lite i bakgrunden. Jocke har åkt till jobb och jag väntar bara på att få höra Ninnis små trötta steg komma ner för trappan, trots att jag hoppas på att hon sover tills jag väcker henne då hon somnade lite väl sent igår för att gå på dagis idag.

Men. Jag längtar redan till helgen som kommer. Bra att göra det när det bara är måndag morgon egentligen...?

Men jag vill ha ne ledig Jocke, det är därför. För hans egen del och för resen av familjen.
Han är trött, det märks och det va nog inte så spännande att behöva gå upp i morse och köra iväg och jobba.
Men han kämpar på, det gör vi allihopa. :)
Jour är ju jour och det är ju bara att räkna med att få jobb. Vi ska väl va glada att han inte fått en massa jour jobb under nätterna, han har ju haft jouren i nästan en vecka nu redan och ska ha den till fredag.
Men, Jocke behöver få vila och sova och vi behöver tid tillsammans hela familjen. Speciellt barnen.
Han kom inte hem så jättesent igår, Ninni kämpade för inte va trött så hon kunde va uppe tills han kom hem och det klarade hon...sen fick ju jag och Jocke kvällen tillsammans och det behövdes.
Men barnen går ju i vanliga fall och lägger sig rätt tidigt då det är upp lite innan 7 om dagarna.
Men nu till helgen är han ju ledig iaf :)
Och Frida ska komma hit och passa barnen, vilket kommer göra Ninni överlycklig, hon har pratat en massa om Frida nu i veckan :)
Jag och Jocke ska på julbord med Jockes jobb!
Ska bli kul! :)
Sankt Markus Vinkällare ska det mumsas på minsann, inte illa!
Vi har bara ett par problem, vad vi sk aha på oss, haha!
Så vi ska se om vi kan ta en snabb shoppingsväng innan, så vi kan ha nåt fint på oss :)

Nej fan gott folk, nu är mitt kaffe snart kallt...vi hörs sen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0