Piroger...

Va hos syrran och Salle en sväng igår när Ninni va på dagis. Lillan kom bärandes på en kokbok och jag började bläddra lite i den.
Blev sugen på piroger.
Så det blev det till middag igår. Himmaluade såna.
Jag har sldrig gjort det innan och receptet jag tänkt mig, va stängda piroger, men Jocke ville ha öppna.
Så öppna blev det, men de blev inte toppen direkt. Absolut gick de att äta, men de kunde varit godare. Jocke tyckte deger smakade som lussebullar utan saffran och russin. Hahaha!
Men det är ju inte långt ifrån :D

Men nu är det testat iaf, bättre smak nästa gång bara :)
Jag blev iaf inspirerad att börja gör lite ny mat. Är så trött på det vanliga. Har fallit in i ett tråkmönster när det gäller maten. Inte så konstigt kanske, då det varit lite begränsat innan, men det får bli ändring nu!
Så jag får se vad det blir idag.
Visserligen har jag funderat på Salle-mat, för jag ska ner och hämta lite julpyssel jag köpt av en i Vollsjö. Vita julkulor och snöflingor. För 25 spänn! :D
Tänkte jag skulle gör en vit dekoration :)

HAHAHA, ja jag fick mig ett skratt här innan. Ja, Jocke med, han hade roligt...
Han ringde här för en liten stund sen och sa att han hade kommit att tänka på mig.
Jaha, vadå då? undrade jag och då höjde han volymen på radion i bilen.
Då hör jag I wish med Skee Lo...!!
( I wish I was a little bit taller...... )
Ja....det va faktiskt lite kul :)

Nej, nu ska jag upp och väcka våre töser, dags att börja dagen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0