Ny vecka, nya tag

Ja, en ny måndag är här. En ny vecka börjar och då får man väl ta nya tag, är det inte så?
Eller ja, nya och nya...det rullar väl på som det brukar och man försöker få något gjort, göra nån nytta mer än det vanliga städandet och tvättandet och fixandet.

Kylan ska visst komma nu, vintern ska ta över hösten och det ska bli kallare än "normalt" nu....vad fan är normalt nuförtiden egentligen?
Är val bara att säga att det kommer bli kallt, se till att ni tar på på er mössor, vantar, halsdukar och en varmare jacka!
Kylan kommer ju, vi vet att vintern är på G, sen att den har varit lite senare "än normalt"....jojo.

Hahaha, Ninni är nog fan en av de lataste ungar ibland. Eller är hon kanske bara bekväm av sig...?
Hon sitter här i soffan nu, kollar på Bullibumpa (vilket ja är väldigt glad över att hon börjat tycka är kul, så man kan slippa se de härrade filmer man sett/hört 100-tals ggr...) och hon sitter med filten på sig. Plötslig frågar hon efter sin snutte och ser rent förtvivlad ut.
Jag säger till henne att titta under filten, då jag vet att den är där.
En liten stund senare, så frågar hon igen..
Jag säger till henne igen att titta under filten.
"Nej, hittar inte den!" säger hon och lyfter sen på filten.
"Titta, där är snutte"
Och hon är nöjd.
Hur jobbigt är det att bara lyfta på filten och kolla första gången?
Det kan va samma sak med nappen eller snutten andra gånger, hon har lagt det i soffan (som vi bett henne göra för att inte bli av med det hela tiden...) och sen går hon här och blir rent upprörd för att hon säger att hon letat, men kan inte hitta dem. Vill att en annan ska leta upp dem till henne. Säger man då till henne att kolla i soffan, så säger hon att hon gjort det.
Ser man då att de faktiskt ligger mitt på soffan, så säger man till henne att faktistk titta om det inte ligger i soffan, så kan hon bli sur på en och säga att hon gör ju det. Då står hon mitt i rummet och slänger ett öga mot soffan och vi upprepar samma sak igen.
Denna gången kan hon surt och lite upprört gå fram till soffan och då hitta dem och hon blir nästan helt förvånad, som "men jag tittade ju här!"
Lat-unge! :D

Nej, nu är det dags att ge lat-ungen lite frukost och jag ska ta fram kläder till töserna, väcka Lillan och sen är det dags att bege sig till dagis :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0