Mysdagen...

Jocke hämtade Frida, vi gjorde oss klara och körde till Hörby.
Hade tid hos frissan halv 12.
Jag började, hon klippte mycket!
Men det behövdes verkligen och trots att hon klippte av en bra bit så har jag ändå långt hår :)
En fin frisyr fick jag med, lockigt och grannt! :)
Sen blev det Jockes tur....och jourtelefonen ringde!
Snacka om tajming...
Det fanns ingen som kunde täcka upp för honom, de hade redan börjat dricka.
Jocke ringde själva jourjobbet igen, hörde läget och sa att han kom så fort han kunde.
Snabbt ner med Jocke i stolen, han blev klippt och fan vad snygg han blev. Han är alltid snygg, men jag har nog fan aldrig sett honom i en riktig frisyr. :)

Sen va det brott satan, vi hade ju inte handlat kläder än...
Vi körde snabbt bort till S34, sa till dem att klä oss, fick ihop fina kläder, betalade och sen in på Vackert På för skor, tjoff, tjoff. Betalade och fick med oss ett par jättesnygga finskor till Jocke och ett par så fina stövlar till mig. (som för övrigt gick om mina vader, kors i taket!! och va så sköna!!)
Sen va det fart som gällde, hem packade snabbt ihop sista som behövdes för att göra oss, klara, fick byta om hos Jockes arbetskollega som vi skulle samlas hos sen.

Iväg till firman för att hämta släpet, sen till jobbet. Ett snabbt jobb visa det sig att det va. Skönt!
Så, sen snabbt tillbaka till firam för att lämna släpet och vidare mot Ludde, som vi skulle till

Så. Framme!
Vi sa snabbt hej till folket, bytade om och gjorde oss klara och sen stod taxin utanför som de andra skulle ta.
vi packade ut våra saker i bilen och precis när Jocke satt sig, så ringde jouren...tajmingens dag!!
Va fan!!

Ja, de andra åkte iväg mot S:t Markus Vinkällare och vi styrde mot firman igen...
Vi bytade om igen och sen bagav vi oss mot Malmö än en gång.
Inte mycket att göra åt, men kanske inte det roligaste.
Hittade stället vi skulle till, Jocke fixade det på ett kick och sen va det mot firman igen!
Vi bytade om igen och sen va vi på väg mot Malmö för tredje gången, men denna gången till restaurangen.
Dock va nu klockan så mycket att när vi kom fram och satt oss, så va klockan så pass mycket att det nästan va dags att gå igen. Det va ju dags för musikalen och den började klockan 19.30.
Vi fick se restaurangen iaf. Och all mat.
Fint ställe som fan! Vilse kan man nog med gå där :D

Ja, det va bara att resa sig sen igen och in i bilen, mot Nöjesteatern!
Musikal. Som jag sa innan, har aldrig varit på nån och vet inte om det är nåt att gå på.
Men nu har jag fått svar på det.
Det är inget att gå på.
Inte Leagaly Blond iaf.....
Shit.

När den plågan i de stolarna va över, så körde vi hem.
Men stannade till för vår lunch, middag och kvällsmat på McDonalds.
Hungriga som få och gott va det!

Så va det med vår mysdag. Den blev inte som planderat, lite mer stressig med. Men jag fick iaf en haldag med Jocke och det är jag jävligt glad för!!
Det va roligt att få träffa JiMa-gänget med och jag hoppas det kommer fler tillfällen!

Tack JiMa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0