Min älskade Jocke

Stackars Jocke. Han va hemma vid 2 i natt, jag hade till slut somnat på soffan och vaknade när han kom.
Han la sig att sova på soffan och jag gick upp och la mig.
Han hade jobbat i 17 timmar....fy fan..!
Men det va inte slutet, klockan 3 ringde luren, jour!
Jag gick ner, satt igång kaffekokaren till honom och sen fick han köra och jobba igen.
Jag la mig, men hade svårt att somna. Är ju så när han inte är hemma.
Jag hade ställt klockan på vår vanliga tid, halv 6. Mest ifall han skulle ha svårt att vakna, även om han inte är den som brukar försova sig till jobb.
Klockan ringde i morse, men huset va tomt.
Ja tog en kik på facebook, ifall han skrivit något där. Och jepp, han sov i bilen, hade blivit så pass sent...
Han hade inte varit klar förrän vid 5 i morse och kände att det va onödigt att köra hem för en halvtimmes tid och sen behöva köra till firman igen.
Och det gjorde han rätt i att strunta i, fick ju lite mer sömn iaf av att sova i bilen än att köra fram och tillbaka.
"jag har snart inte råd att ha dig kvar, så som du jobbar" fick han höra av chefen i morse :D
Då är de rätt nöjd va? :)
Ja, de kan fan inte va annat än nöjda över att ha honom som anställd, han ställer upp och jobbar som en galning.
Han jobbar idag, även om han fick lov att åka hem med tanke på att han nästan jobbat ett helt dygn. Men han stannar för att inte ställa till det för resten av gänget.
Lojalitet-check!
Jag är imponerad, fan vad han kämpar.
Men tycker samtidigt synd om honom, det är inte så jävla kul ändå att jobba så mycket utan att få sova ordentligt.

Men stolt över honom, jag vet ju att han gör det för oss med :)

Ja, vad hade vi gjort utan vår älskade Jocke!?
Rasat!

Klart att han är saknad, men vet även att han är en människa som ställer upp för sitt jobb.
Men idag ska han få komma hem i tid, bad om att inte behöva jobba övertid idag och det sa de att han inte fick ändå. Skönt att de är så tacksamma och respektfulla som de är. De är inga slavdrivare.
Så ikväll är det vila för Jocke som gäller.
Tänkte att han kan hämta mat med sig hem från Salle kanske, så kan vi käka ihop. Sen ska jag till Maria och hjälpa henne att baka, så jag tar med mig töserna dit, så kan Jocke vila så länge :)
Så kan vi ha en liten stund familjemys sen när vi kommer hem igen och töserna ska nattas. Så kan vi nog få ihop lite av varje idag :)

Nu ska jag få fart på kaminen, är lite ruggigt här idag.
Sen ska jag ner och fixa en maskin tvätt och få köket fixat. Och snart är det dags att hämta Ninni igen.
Hon är trött idag....kunde inte somna i tid igår heller. Och i morse, strax innan jag skulle gå upp och väcka töserna, så vaknade Ninni och va ledsen, hon ville vila i mamma och pappas säng sa hon. Men det skulle ju inte vilas mer, det va ju dags att gå upp.
Skruttan min, tröttfia.

Nä, vi hörs sen igen. Ha en bra dag!



Kommentarer
Postat av: melinda

oj vad mkt han jobbar , vad har han för jobb ?

2011-11-24 @ 15:06:26
URL: http://fckingcrazy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0