Kommit fram till saker

Nej, inga världproblem är det jag löser om dagarna, mest mina egna I-landsproblem, så som varför jag inte får upp min bröd, vad jag ska göra för tårta till Ninnis födelsedag o.s.v...

Nöjd är jag när jag kommer fram till saker. Som nu.
Jag har ju problem med att få mina bröd att bli "höga". Lyckades häromdagen, men temperaturer och tider är ganska avgörande...
MEN!!
Det finns ju något som heter jäskorg.
Helt enkelt en korg i ett träslag (finns ett par olika), som är flätade i olika former, där bröder ska jäsa. Speciellt fördel för lite lösare degar,  som jag har...
Jag checkade upp sånshär korgar och höll på att tappa andan...en korg går på 200-300 spänn i en bra storlek då.
Fakk it!
Jag forskade vidare och det är flera stycken som jäser i brödkorgar istället, men en handduk i. Jag har ingen brödkorg...
MEN :)
Durkslag har jag!
Så nu har jag gjort två fördegar till och de ska jag minsann låta jäsa i durkslaget, så får vi se om det funkar bra :)

Klart det hade känts lite lyxigare att ha riktigt jäskorgar, det finns i plast med som är lite billigare, men det är ju fan sketadyrt, man vill ju gärna ha ett far olika formar på korgarna med...
Heja durkslag! (Eller ja, det få vi se imorgon ju, haha)

Jocke är på väg hem. Snart. I vår nya bil!!! :)
Wohooo!
Bajbaj till Saaben och hallå där Bmw´n!!
Gött!

Jag ska få provköra den en sväng sen, ska ner och hämta käk från Salle :)

Hoppas ni får en bra kväll, höres!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0