Helgen till nu

Ja, jag har ju inte legat i med bloggandet under helgen. Så en liten snabb update om vad som hände.

Ja, snabb blir den nog för det hände inte så övermycket. Men vi va bjudna på middag hos Crille och Ninni i lördags.
Emma va här och passade töserna och Atlas och vi va i Hörby vid 18-tiden.
Vi åt gott, med mycket trevligt sällskap och hade en riktigt trevlig och rolig kväll. Jag körde, så jag drack inget, den biten skötte de andra och det va en hel del öl som hivades in :)
Vid halv 1/1 gav jag upp, det va ju en dag efter som väntade. Men Jocke stannade, jag skulle hämta honom på söndagen, så kunde de fortsätta :)
Jag kom hem, sa tack och hejdå till Emma och hennes vän och sen kröp jag ner i sängen.
När jag precis höll på att somna in, så vaknade jag till och höll nästan på att skita ner mig av att Altas, som låg brevid sängen, skällde till och sprang ner.
Hörde något vid dörren och jag gick ner, lite smått nervös får jag ju erkänna...
Men när jag va i trappen, så hörde jag Jocke säga till Atlas att va tyst. Phu...
Jag öppnade och där stod Jocke, han hade fått skjuts av Andy och hans flickvän, de bor i Östraby och hade frågat om de skulle köra honom när de körde hem :)
Jag fick gå upp till töserna, som vaknade till av Atlas, de somnade om, jag la mig igen och sen kom Jocke med och la sig.

Söndagen va riktigt lugn. Vi fick till en familjevila. Något som inte hänt på länge, najs!
Ja, inget direkt ansträngande gjorde vi, jag bakade bröd bara.
Maria och barnen kom hit en liten snabb sväng, sa hej och hon lämnade lite kläder och skor till Ninni efter Jonas och Amelia :)

Söndagskvällen blev myskväll. Töserna somnade tidig, Jocke gjorde de godaste popcornen och vi kollade på UFC galan som gick i helgen och sen har serien The walking dead börjat sändas igen, så vi såg ett par avsnitt av det med innan klockan egentligen va för mycket och vi gick och la oss.

Igår då. Ja Ninni började ju på dagis igen efter en veckas lov och det va hon jätteglad över! :)
Atlas följde med och lämnade henne. Han är ju inte så överrolig att gå med när man går med vagnen och jag är inte heller den rätta egentligen att gå med...jag är lite för orolig över att det ska hända något, att vi ska träffa på en annan hund eller nåt.
Men nu har jag gett mig fan på att jag och Altas ska bygga upp vårt band igen. Det behövs verkligen och eftersom Jocke speciellt (ja jag vettefan om jag själv hade varif tuff nog...) inte klarar av att lämna iväg Atlas, så måste vi ju se till att ändra situationen här hemma för att allt ska kunna bli bättre och det är ju jag som går hemma. Då får jag börja.
Så nu är han med och lämnar och sen hämtar Ninni. Det har gått bra, han drar en del men allt kan ju inte bli bra över en natt.
I morse kom det en katt springandes över vägen där vi gick. Atlas såg den först och började skälla och dra en del, men han lyssnade bra sen och lugnade ner sig.
Det ska nog fan bli bra detta.
De på dagis är glada att han följer med och han tycker med det är kul att komma dit, där är ju en massa folk :)
Ja, under tiden Ninni va på dagis igår så passade jag på att städa här hemma och fixa ett par degar till bröd, så kunde vi hålla lugn och mysig dag sen resten av dagen :)

Lugn blev det för oss, men inte för Jocke, han fick jobba över och kom inte hem förrän vid halv 1 i natt. Stackare. Tur det inte är så varje dag...
Jag och töserna hade myskväll, tog ett bad och sen mös vi till det till en film innan Lillan somnade.
Ninni va jättetrött, men hon kunde inte komma till ro alls. Hon somnade till, vaknade, somnade till och vaknade...
Pappsen va ju inte hemma, så det stämde ju inte här...
Till slut gick vi ner igen och hon fick ligga här i soffan och gosa till det och till slut somnade hon som en sten :)

Jocke kom hem, trött och sliten. Jag va precis på väg att gå upp och lägga mig när han kom, men stannade uppe för att få träffa honom lite iaf.
Vi såg ett avsnitt av serien och sen gick jag och la mig, Jock sov på soffan, han ville inte ligga i säng, för skönt, så att han kanske skulle försova sig idag.

Jag vaknade i morse när Jocke hade gått upp, så vi hann säga hej i morse och nu sitter jag här, väntar på att det ska bli dags att hämta Ninni och sen kommer min mamma och hälsar på :)
Hon saknar töserna jättemycket, de va längesen de träffades nu, men nu kommer hon hit :)

Jag ska lägga mig en stund på soffan nu och slappa lite innan det är dags att gå, passa på lite iaf när Lillan vilar. Vi hörs sen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0