:(

Dags för dagis, vi klär på oss och börjar gå.
Vi närmar oss och när vi tar sista svängen så säger Ninni att hon är jättetrött och att hon inte vill till dagis. Sen kommer tårarna och de verkligen flödar ner för de små kinderna.....
En liten del av mig passerade dagis och gick hem igen.
Men nej.
Jag satte Altas vid lyktstolpen och sen gick vi in...eller jag och Lillan gick in och sen fick jag hämta Ninni.
Fröknarna och de andra barnen undrade vad det va med annars så glada Ninni, men Ninni bara grät.
Jag lugnade henne lite, vi planerade att vi skulle baka lite när hon kom hem igen. Hon tyckte det lät bra, men va fortfarande ledsen, grät så hon hostade.
Jag klädde av henne och sen tog fröken med henne så hon fick dricka lite vatten och jag hämtade Lillan som va inne bland de andra barnen :D
Fröken kom med Ninni i famnen, de valde en bok, vi puss-och-kram-hejdåade och sen satte de sig i soffan och mös till det och läste bok.

Jag, Lillan och Atlas gick hem igen, jag själv med ett litet brustet hjärta. Men lämna henne får man ju göra ändå...
Jocke hade nästan garanterat bara gått förbi dagis och gått hem igen om han hade sett de tårarna, haha ;)

Hon kommer ha en bra dag där när hon har fått mysa till det lite och lugnat ner sig. :)

Nu ska jag förbereda ett par degar till bröd och se om jag kan få ihop nåt så vi kanske kan baka en kaka med sen i eftermiddag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0