Att vara själv

Ja, Jocke hade ju aldrig pallat med om jag hade haft ett jobb med jour, den saken är jag helt säker på.
Nu ikväll hade vi precis satt oss tillrätta och tittade på ett nytt avsnitt av en serie vi följer. Då ringer jobbeluren och det är jour.
Ja, bara för Jocke att klä på sig och köra iväg.

Så det är tur att man är en sån människa som kan va själv och inte halvdör, som Jocke ;D
Jag ska snart titta lite på Cougar Town, några avsnitt av den serien och äta "havrekakor". Får sätta det inom " för jag vet inte om det är havrekakor. Jag tänkte göra havreflarn, som vi va på väg att göra igår, men nu som då så har vi ingen sirap hemma. Och inget vanligt mjöl heller för den delen.
Så jag gjorde enligt receptet, men hoppade sirapen och nu sitter jag här med ett fat med kakor som liknar havrekakor. Går att mumsa på iaf :)

Ja, ett tack till Mange och Martine som donerade lite kaffebönor till oss :)
Så vi fick minsann en kopp kaffe nu ikväll och det ska bli najs att få sätta sig ner med Jocke imorgon bitti med en kopp nykokt kaffe vid vårt lilla bord i köket och det levande ljuset :)

God natt på er alla som ska gå och sova, nu ska jag kolla serie och knapra kakor :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0