1:a advent

Igår körde vi och handlade en massa. Frida stannade hos töserna :)
Klödd ska väl ingå under en dag och det stod jag för igår...vi ko precis förbi Hörby och skulle ta vägen mot Höör, när jag kom på att fråga om Jocke hade tagit kortet.
Hade han inte. Inte jag heller.
Jag hade haft det kvällen innan ohc sen hade jag inte lagt det i rätt jacka....
Så blev en extratur...

Sen körde Jocke hem Frida när vi va klara och under tiden så packade jag in allt.
När Jocke kom tillbaka så gick han ut och hängde upp ljusslingorna!
fint det blev!! :)

Maten fixades, vi pyntade under tiden och skålade med varsin öl! :)
Julmusiken va på och glitter lite här och var som jag får dammsuga upp idag.
Vi åt och sen blev töserna trötta och däckade.

Men de vaknade sen igen av stormen....

Vi gjorde kola, en egen kola som Jocke fixade ihop och den blev riktigt god!!!
Sen skulle vi göra bruten knäck med....men den gick åt helvete. Har funderat på det och det är nog bara för att vi inte behöll mandelt hel. Det ska den nog va till det receptet.
Så testar ni den brutna knäcken i recepthögen, så behåll mandeln hel eller bara precis grovhacka den!!
Annars blir det bara helfel.
Men jag har sparat det som blev av den, en smulig, lite knaprig historia. Kanske kan baka något med det sen :)

Mange och Martine kom hit under kvällen med och Jocke och Mange kämpade sen på med att dela den andra kolan :D
Töserna fick varsin chokladkalender av dem, tack ska ni ha!! :)
Jocke och Mange tog en whisky och vi snckade en stund.
Lillan somnade om men Ninni va så uppe i varv...
Strömavbrott hade vi med. Det fick vi strax efter vi va klara med spisen....hehe :)

Ja, sen ble det dags för Mange och Martine att ta sig hemåt, vi satt kvar här i soffan med Ninni som hade börjat bli slö och sen efter en stund, så somnade hon i mitt knä och vi gick alla och la oss.

Tack och lov, så hade strömmen kommit tillbaka nu i morse, så vi fick kaffe :)

Nu ska vi käka frukost och sen är det dagis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0