Fixardag

Ja, idag får det bli en liten fixardag. Eller städardag kan man kanske med kalla det.
Jocke har bilen, så vi får ju ändå va hemma, så då kan vi ju lika gärna ta tag i allt sånt som väntar på en....

Ninni är fortfarande krasslig, lite febrig, lite hes och näsan rinner. Hon vaknade vi 6 idag.....pi!!
Men Jocke gick upp med henne sen och sen sa han hejdå till mig. Jag gick nr efter en stund, där låg Ninni i soffan och tittade film och Jocke hade fixat kaffe med :)

Lillan håller på att vakna nu hör jag, hon somnade om innan jag gick ner, så hon har allt tagit sig en liten sovmorgon.

Igår gjorde Jocke en annan come back! :)
Han spelade fotboll!! :)
Jag bultade på barnen och familjen Eckhoff tackar jag, då hjälpen av dem gjorde så vi kunde åka med över huvud taget. Vi satte Atlas bur i deras bil, så fick Atlas va i bilen under tiden :)
Trevligt att komma iväg. Träffade ju då Maria och resten av Eckhoffa, Frida och Emma kom med dit. Ninni va ju inte på topp, men hon va och sparkade lite boll, satt i vegnen och mös och mös lite med töserna. Lillan va med vaken en stund och mös med Maria, men sen blev hon trött och somnade. Efter lite protester dock... :)
Jocke såg rätt trött ut i första halvlek, men som han sa, i andra så kom han även in i andra andningen och då går det ju lite lättare :)
Men Jocke spelade back. Det är inte Jocke...
Tycker ändå att det över lag va ok för att inte ha spelat på så pass länge och kondisen inte är nåt att skryta om.
Roligt att det äntligen kommit igång! :)
De vann med 1-0 och Jocke gjorde sitt jobb iaf. Bara vänta tills kondisen är igång och han får spela anfallare istället :)

Men fan vad det blåste där!! Det såg så fint ut när vi körde dit...men det va rätt kallt ändå. Lite tråkigt, men kan ju hoppas på att det är finare väder nästa gång :)

Nej, nu ska jag upp och hämta Lillan, nu har hon vaknat till. Sen får väl dagen starta och att-göra-listan börja betas av... :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0