Vilken helg! =)

Ja, hörreni, vilken helg det varit! Helt underbar!
Micke va så snäll och lånade oss sin bil över hela helgen! Jättesnällt, tack!!
Fredagen är där väl inte så mycket att säga om, Jocke va ju på begravning, dagen va lugna och vi va sen bara hemma. Det va ju vållfeldagen, så det blev det till middag. =)
Mange va och sa hej en sväng och kvällen med barnen avslutades med att jag tog ett bad med Lillan när Jocke nattade Ninni. Sen en chill kväll =)

Lördagen. Ja, fint väder och Jocke skulle ut till jaktmarken och jag blev så sugen på att följa med. Så tösena hälsade på hos familjen Eckhoff så länge och jag följde med Jocke =)
Så skönt att komma ut i skogen lite och nu har jag ju fått se den nya åteln med =)
Vi körde och tog en liten kaffe med svärmor och svärfar Fribbe och sen storhandlade vi lite, en sväng in på bolaget med blev det, för kvällen, som vi skulle tillbringa med Eckhoff =)
På vägen hem, stannade vi til och tittade på en bil vi hittat på nätet....men den va tyvärr rätt skabbig i verkligheten. Nej, tack!
Vi spanar vidare.
Sen hämtade vi barnen igen fixade lite här hemma och sen körde vi ut till Skogstollen. Drack kaffe och snackade lite och sen körde vi igen. Utan tösena...jag va tuff innan på dagen när vi bestämde det...men ska erkänna att jag inte va lika tuff när vi hade lämnat dem. Längesen jag va ifrån Ninni över natten och första gången jag va ifrån Lillan innan på dagen och nu även över natten....shit.
Men. Jag sa till mig själv att bara koppla av. Visste ju att de hade det hur bra som helst och om det skulle va nåt så skulle de höra av sig.
Så denne kopplade av.
Och det va faktiskt riktigt skönt! =)
Vi gjorde oss klara och sen gick vi bort till Maria och Danny. Vi va 8 personer, vi grillade, åt en jävla go middag till ett riktigt, riktigt trevlig sällskap!
Vi drack gott och snackade och spelade Monopol. Detta Monopol-spelet hade nog mer svarta pengar i rullning än vita, hahaah! Jag hade till slut de två fina gatorna!! Dock köpte jag den ena av Jocke för 20.000, haha. Men! Jag hade dem och jag byggde tre hus =)
Klockan tickade på och vi val hemma sen ugnefär när klockan ställdes om, så helt plötsligt va vi inte i säng förrän vid 3-tiden... =)

Söndagen vaknade jag först till, men låg och drog mig lite. Ville inte ens titta på klockan, hade sovit så gott, en hel natt! =)
Jag märkte att Jocke gick upp och sen kallade han på mig, dags att gå upp. Klockan va ju fan 10.30!!! Shit! =)
Najsigt, jag hade nog kunnat ligga och slumra hela dagen. Och nej, inte för att jag drack dagen innan, så mycket drack jag inte. Bara så skönt att få lov att sova =)
Tudor som bomber hade jag, så det va bara att börja pumpa...
Jocke körde in och skulle tvätta av Mickes bil, så vi kunde städa den sen. Men han kom hem utan att ha tvättat den. Vi va tvugna att köra ut till Skogstrollen, Lillan hade inte ätit speciellt mycket sedan vi hade lämnat henne..!!!
Hon hade haft svårt med nappen som satt på flaskan, De nappar jag fick tag på hjälpte inte och va dö konstiga...Anna hade fått tag i rätt sen, men hade inte gått så bra ändå. Men Ann hade gjort gröt till henne på morgonen, så grötpremiären fick hon där. Det hade gått bra =)
Men, vi körde ut dit direkt, Lillan fick ammat och sen käkade hon lite till efter att ha vilat magen lite. Hungrig som attan, men lika glad ändå, härliga unge! =)
Ninni vaknade precis när vi kom, hon va ju bara nöjd att få vara där =)
Allt hade gått jättebra annars, då utom Lillan och flaskan. Hon ville väl helt enkelt inte, men hon har fixa det innan. Nåja, grötpremiär va inte så dumt iaf, det gillade hon =)
Vi drack kaffe och snackade, Jocke gick ut och började städa bilen och Ninni va ute och hjälpte till.
När Lillan hade ätit vad hon skulle och hon började bli trött, så bäddades hon ner i vagnen och vi gick med ut.
Pontus och Jessika kom med, längesen vi träffade dem, så kul att ses igen =)
Haha, Ninni blev lite förtvivlad bara....Lillan hade inte somnat, så Jessika gick en liten sväng med vagnen, detta såg Ninni och syskonkärleken trädde fram ska jag säg! =)
Hon hade nästan tårarna i ögonen, pekade och undrade vad som hände, det där va inte bra, hon fick inte gå iväg med Lillan!!
Men när vi förklarat att det inte va nån fara, de skulle bara gå en liten runda, så blev det lite bättre.
Haha, ge fan i min syster! =)
Jag hjälpte till att städa bilen invändigt och sen när vi va klara, så körde vi in till Hörby, tvättade bilen och träffade upp Micke och han fick se sin bil. Han blev jätteglad =)
Vi körde sen och hälsade på hos Ingegerd och töserna! roligt att träffa dem igen!!! Vill inte ens nämna hur längesen det är vi såg sist...
Men det va roligt! Skanar att ha dem som vår "dörr 23", vi hade många roliga stunder då =)
Men snart ska vi nog ha bil, så då kommer vi ses mer =)
Och Ninni ska faktiskt dit på lördag och sova över, de saknar henne och hon tackade inte nej, som hon trivs där =)
Ja, sen hem igen och vi gjorde toast, varm bojboj och myste.
En chill kväll med en film innan vi sen med gick och la oss.

En helt underbar helg!!!
Vi va en familj! Vi kunde ta oss hemifrån allihopa, göra något tillsammans. Jag och Jocke fick lite egentid. En helg som innehöll allt. Kanonhelg!
Det behövdes!! =)
Ett stort tack till alla som hjälpt till att göra den så härlig!!

Nu är det ny vecka, förhoppningsvis kanske allt går som det ska och vi hittar en bil som är bra. Hade varit skönt =) Men det är inte det lättaste, hehe.
Idag blir det nog en innedag, verkar inte bli så fint väder iaf...men här är en del som behövs göras här inne med. Jag har ju inte direkt dammsugat och tvättat under helgen =)
Nu kaffe och chill med Ninni, lite frukost och sen vaknar nog Lillan med. Sen kan dagen starta =)



Kommentarer
Postat av: Emma Ingegerd Frida

Det va riktigt längsen, så det va jätte kul att få träffa er igen :)

Vi ser fram emot nästa gång :D kram

2011-03-28 @ 16:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0