Viggo, Malmömilen och Avloppjouren AB

Viggo är ett charmtroll, men detta charmtroll har som enda i Sverige fått diagnosen Blau Symdrom.
Detta är ingen liten kille jag inte känner alls, som jag läst om i tidningen eller nåt. Jag känner mest hans mormor och morfar och hans morbror. Jag har träffat lille Viggo flera gånger, serverat han mat på pizzerian när han kommmit dit, hur glad som helst för att han ska få komma och äta hos Salle....sötnos =)
Jag tänker inte berätta fär för er om Blau Syndrom, ni kommer istället få en länk i detta inlägg som går till den nyastrtade bloggen om Viggo, dagen när han fick diagnosen m.m.
Viggos mamma, Sofia berättar och hon är inte en som bara sitter och väntar på att forskningen om hennes sons sjukdom ska gå framåt. Hon gör det där lilla som kan hjälpa så mycket.
Hon kommer springa Malmömilen, försöka få sponsorer och sedan skänka pengarna till en stiftelse i USA, som en mamma till ett barn med samma diagnos har startat.
Jag är själv ingen springare...det erkänner jag direkt. Men jag kom att tänka på en som nog skulle kunna tänka sig att springa och sponsor va då inte så svårt. Hans företag.
Jag ringde Jörgen, han ställer upp och Avloppsjouren AB blir sponsorn!
Tack Jörgen och Avloppsjouren!!

VIGGOS BLOGG

AVLOPPSJOUREN AB

Vet ni någon som kan tänka sig att springa eller sponsra?
Hör då av er till Sofia!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0