Ninni kan....

Ja, det är ju just det-hon kan. Men ibland rent för mycket...
Idag vaknade jag av att hon kallade på mig, behövde hjälp att komma ner från vagnen....sen såg jag att hon varit i köket. Diskat sitt glas....det va rätt grönt i köket ska jag säga, hon hade väl använt kanske 1/5 av diskmedlet...
Men jag får väl kanske trösta mig med att hon inte hade hällt en massa vatten ut på golvet eller på bänken...
Inte nog med det...sen när jag gick ut och snackkade med Jocke, så skulle hon på altandörren och komma ut, men i bara blöja tyckte jag inte det va nån bra idé, så jag låste.
Sen går jag in, hittar inte Ninni...går ut igen på altanen, då den är ut mot trädgården och vem kommer inte där...i blöja och foppa-tofflor på fel fot?
Jo, Ninni!
Pappsen fick prata med henne i telefon lite, sa till henne på skarpen han med. Jag släppte in henne, gick själv in med sen och vem möter mig då?
Nej, inte Ninni. Det va ingen. Hon hade gått raka vägen till andra dörren igen och gått ut!
Unge!!
Jag har inte fått in i rutin än att låsa den dörren på morgonen än...men lär väl ha fått det efter idag....

Ninni, Ninni...lite över 2 år är hon, men tjo vad hon kan hitta på, den lilla damen. Grinden som sattes upp, ja den hjälper inte, hon smyger rent för bra...får komma på en annan lösning...

Nåja, nu ska vi äta frukost iaf =)
Sen vad som händer, ja det vet jag inte riktigt. Lite tvätt som ska läggas in i garderoben. Kanske måla lite....

Hörs sen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0