Nej, inte våfflor

Lunch kan man väl kalla det, iaf stod Jocke för det idag och han ville göra våfflor. Men nu va det ju Jocke som stod i köket och då kan det bli lite ändringar i receptet ju =)
Och det blev det, våfflorna förvandlades till vad vi döpte det till: Wåfflår
Hur gott som helt!! Riktigt namnam =)
Mätt som....blev jag och sen blev jag trött, haha!
Jocke gick ner och tog ett bad med Ninni, så att jag kunde få vila lite. Så jag och Lillan la oss i soffan, hon käkade lite och sen slumrade vi och jag fick mig en power-nap. Skönt!!! =)
Jocke, som ändå inte är helt kry, klädde på sig och Ninni och begav sig sen till lekplatsen, men de kom tillbaka rätt fort, är ju storm ute...
Men Ninni verkade nöjd ändå och nu är hon rätt trött, ligger och tittat på Petson och Findus =)

Är rätt drygt, vi går alla och är lite småförkylda ju och det verkar inte ge med sig direkt....men, men bara att rida ut stormen och se fram emot våren =)

Jag har varit ute och skrapat ihop lite ved rester, så det brinner fint i kaminen nu, behövs verkligen här, bli kyligt när det blåser så.
Ska bort och fixa ved sen här en bit bort och jag ska ringa på en annons jag sett där man kan boka ved inför vintern, se vad de tar och så. Annars har vi ju han vi köpte av sist, han har hållt bra pris och va trevlig att ha att göra med.
Jocke kände att det blev rent för mycket jobb med veden vi skulle ha fixat nu. Va ju rätt mycket och det va bra pris, men det är ju Jocke som skulle ha fått fixa det tunga jobbet, så upp till honom. Vi ska ju ha en man kvar av honom med, inte bara ved.
Ska få väck stenhögen vid garaget sen, så ska det bli en vedhörna där istället =)
Så har man ändå plats inne i garaget med =)

Ninni, ja jag hoppas ju att hennes trots har nåt kulmen, så det kan börja lägga sig lite iaf. Shit vad hon kan va testig om dagarna....men det får man ju på köpet, bara att försöka hitta ett bra sätt att nå fram, haha.
Lillan då, ja hon växer så det knakar, skrattar och har sig, r med så mycket mer nu och det är ju bara hur kul som helst =)
Tänder misstänker jag att hon redan börjar få...känns lite som det och tyckte mig se en liten prick...så att hon skiter som fan och är lite extra gnällig då och då, har ju isf sina förklaringar :D

Om inget annat så höres vi imorgon, hoppas ni alla har det bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0