Hönökakor

I eftermiddag har jag bara stått i köket.
Helt rätt, eller vaddå?
Haha...

Nä, men iaf. Jag har bakat hönökakor idag och Ninni hjälpte till =)
Sen blev det pannkakor till middag, så dem gjorde jag under tiden hönökakorna jäste, sen när Jocke kommit hem och vi ätit, så åkte kakorna in i ugnen.
Hur de blev....?
Ja, det får vi se...jag är rädd att jag tog ut dem en minut för tidigt...men det får gå.
Jag ska smaka en sen iaf, så kanske jag kan göra en omgång till imorgon om de blev ok. Annars ska jag se om jag hittar nåt annat bröd...kanske prova nåt annat ändå, nåt annat nytt =)
Men vår elvisp höll nog på att kasta in handduken idag när jag gjorde dessa iaf...helvete vilken deg!! Trodde nästan inte det skulle gå. Sen fuskade jag lite och sket i det sista mjölet, va ju inte deg längre. Men den höll iaf till pannkakorna sen, den blev nog glad att jag tog sista stunden med hönökakasdegen för hand =)

Jaja, Ninni har varit rätt trött nu i eftermiddag, la sig vid halv 8. Jag nattade henne då Jocke vilade lite här nere på soffan och jag ska va ärlig och säga att jag nästan själv höll på att somna =)
Vi är rätt trötta hela familjen idag.
Så blir nog inte mycket mer än att chilla resten av kvällen....

Hoppas ni haft en bra dag allihopa!
Imorgon hoppas jag att det inte blåser så mycket som det gjort idag, så kan vi va ute och fixa lite =)
Men, vi höres sen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0